Primarul urbei, Cristian Anghel, a aratat ca la nivel de municipiu a fost efectuata o expertiza a tuturor podurilor existente si ca s-a dispus demararea de proiecte pentru refacerea fiecaruia dintre ele. “Podul Decebal este cu siguranta cel mai afectat din punct de vedere al infrastructurii”, a aratat edilul.
El a explicat ca in zona se deruleaza deja un proiect pentru apararea malurilor, dar ca se avea in vedere doar partea dreapta a raului dat fiind ca pe malul stang au fost facute deja reparatii in 2001 si 2002.
“Luni s-a efectuat un control impreuna cu proiectantul si executantul lucrarilor si s-a constatat ca fundatia zidului de aparare din stanga podului e grav afectata. Prin urmare, am rugat firma care a castigat anul trecut licitatia pentru lucrarile de pe malul drept sa intervina urgent pentru a rezolva problemele.”
Primarul a aratat ca un prim pas a fost acela de a devia cursul raului pentru ca apa sa nu mai atinga malul stang ca sa il erodeze si mai tare. El a aratat ca urmeaza sa fie derulate lucrari de suprabetonare pentru intarirea structurii existente.
Conform directorul tehnic al primariei, Traian Florea, lucrarile la Podul Decebal ar urma sa fie finalizate in aproximativ doua-trei luni. “Depinde daca vremea tine cu noi pentru ca e important ca nivelul apei sa ramana scazut. Podul nu este un pericol, dar e posibil sa deviem circulatia o perioada daca constructorul va avea nevoie de spatiu pentru utilaje.”
Autoritatile baimarene nu stiu deocamdata cat vor avea de platit pentru lucrarea facuta de mantuiala acum cinci ani. “A fost un proiect derulat de consiliul judetean si de Apele Romane. Ei stiu exact cum s-a derulat”, a justificat Cristian Anghel.
Ciudat e ca reprezentantii primariei nu s-au interesat in prealabil daca lucrarea a avut sau nu garantie si daca nu cumva exista vreo firma datoare sa execute gratis reparatiile odata ce a gresit in executie.
“Proiectul initial ne va costa aproximativ 800.000 de lei. Problemele aparute acum nu au fost luate in calcul.” Primarul din Baia Mare a mai aratat ca lucrarile in zona Decebal vor impune inchiderea alternativa a sensurilor de circulatie de pe bulevardul care traverseaza raul Sasar pentru ca se doreste decopertarea totala a podului si reasfaltarea lui.
Sursa: Larisa Tivadar