Premierul Emil Boc a inaugurat astazi, 2 iulie, in prezenta unui mare numar de oficiali si a localnicilor din zona, un tronson important al centurii de nord – est a municipiului Cluj-Napoca. Seful Executivului a subliniat, cu acest prilej, ca proiectul autostrazii Transilvania este vital pentru Romania si va fi continuat in urmatorii ani, una din problemele importante care trebuie insa rezolvate fiind cea a pretului pentru kilometrul executat de compania americana Bechtel care va trebui sa cada de acord cu Ministerul Transporturilor in privinta costurilor.
Primul-ministru a insistat asupra faptului ca nimeni nu poate fi mai presus de lege si ca in privinta pretului pe kilometru al autostrazii vor trebui respectate standardele de cost stabilite de Executiv.
”Acum, pentru prima data, Guvernul a stabilit aceste standarde. Era bine daca ele existau si anterior, dar Nastase si Mitrea le-au croit din pix fara a tine cont de realitatile economiei nationale”, a afirmat Emil Boc.
Premierul a fost intampinat de foarte multi localnici nemultumiti de faptul ca nu au fost despagubiti nici pana in prezent pentru terenurile de care au fost expropriati pentru constructia centurii ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca.
Emil Boc le-a explicat tuturor, in detaliu, ca din momentul in care masuratorile de cadastru vor fi finalizate se vor face toate platile, Executivul dispunand de suma necesara pentru despagubirile aferente.
Totodata, seful Executivului a precizat ca, incepand de saptamana viitoare, se va ocupa personal de tronsonul Valcele – Apahida al centurii ocolitoare a municipiului, intentia sa fiind ca si acesta sa fie inaugurat pana la sfarsitul anului.
Tronsonul inaugurat sambata de premierul Emil Boc are o lungime de 4,52 kilometri, o platforma de 10 metri, leaga bd. Muncii de Centura de ocolire Cluj Est. El a fost inceput in luna mai a anului trecut de la kilometrul 1,6, ajungandu-se acum la kilometrul 4,52. Tronsonul ocoleste partea de nord a municipiului Cluj-Napoca, cartierul Someseni si Aeroportul International Cluj-Napoca, precum si parte din localitatea Sannicoara. Tronsonul contribuie la eliminarea traficului greu din municipiul Cluj-Napoca si creste siguranta in circulatie. Traficul estimat la finalizarea proiectului este de 7.000 – 9.000 de vehicule pe zi.
Sursa: Agerpres