Pasagerii cu mobilitate redusa pot beneficia gratuit, la cerere, de servicii de asistenta la transportul cu trenul, insa pentru a beneficia de acestea trebuie sa completeze un formular tip disponibil la punctele de vanzare ale CFR Calatori si pe pagina de internet a companiei.
Potrivit unui comunicat al CFR Calatori, cererea se depune cu cel putin 48 ore inainte de plecare (conform Regulamentului CE nr. 1371/2007), cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/sosire, precum si ale trenului de legatura daca este cazul).
„CFR Calatori va incerca sa solutioneze toate cererile pasagerilor cu mobilitate redusa in limita posibilitati tehnice si organizatorice pe care le are la dispozitie. CFR Calatori ofera servicii de asistenta la toate trenurile IR, numai intre statiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile de persoane cu mobilitate redusa (PMR), cu exceptia persoanelor cu dizabilitate motorie in scaun cu rotile nepliabil, pentru care se asigura servicii doar la anumite trenuri si statii”, se mentioneaza in comunicat.
Categoria pasagerilor cu mobilitate redusa include orice persoana a carei mobilitate este afectata din cauza unei incapacitati (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiente fizice, a varstei, a unei boli sau a altei cauze (persoane care utilizeaza un scaun cu rotile, persoane cu deficiente de vedere/auz, in varsta, foarte inalte sau supraponderale).
Societatea de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori este operatorul national feroviar de pasageri care efectueaza transportul public de calatori pe calea ferata.
Sursa: Agerpres