CFR Călători anunţă că încă 34 de trenuri InterRegio din toată ţara vor deveni, de la 1 aprilie, trenuri Regio-Expres, care au un tarif scăzut, la nivelul trenurilor Regio, dar beneficiază de viteza şi confortul trenurilor InterRegio, precum şi de rezervare pentru loc.
„Ţinem cont de părerea călătorilor noştri prin deciziile pe care le luăm, iar dorinţa noastră este de a creşte accesibilitatea la trenurile noastre. Astfel, în Anul European al căilor ferate, CFR Călători vine în întâmpinarea nevoilor de călătorie prin transformarea, din 1 aprilie 2021, a încă unui pachet consistent de 34 de trenuri Interregio (IR), în regim de trenuri Regio-Expres (RE)”, precizează reprezentanţii companiei într-un comunicat.
Trenurile transformate în RE vor avea în continuare acelaşi nivel de confort şi facilităţi oferite de anterioarele trenuri IR. Practic, călătorii vor avea ocazia să călătorească la confort de IR la tarife mai mici, de tren Regio cu rezervarea locului. De asemenea, se vor menţine orele şi în mare parte staţiile de plecări/sosiri, fără scăderea vitezei de circulaţie.
„Suntem mereu atenţi la călătorii noştri. Orele şi zilele voastre preferate de plecare, durata şi condiţiile de călătorie sunt mereu priorităţile noastre şi de aceea ţinem legătura cu voi, iar opinia voastră este întotdeauna reflectată în deciziile pe care CFR Călători le ia. Un bun exemplu îl reprezintă pachetul consistent de 34 de trenuri, care începând cu 1 aprilie circulă în regim de Regio-Expres, un tip de tren care rezolvă nevoile specifice de transport ale unei categorii largi de călători.
Pe înţelesul tuturor, Regio-Expres este echivalentul trenului Accelerat clasic, conceput să umple golul între Regio şi InterRegio care reprezintă echivalentul fostelor trenuri Personale şi respectiv Rapide. Ne bucurăm că în sfârşit putem să vă oferim acest serviciu atât de util şi care îmbunătăţeşte spectaculos raportul calitate-preţ al serviciilor noastre”, a declarat Dan Costescu, directorul general CFR Călători.
Trenurile IR care vor deveni RE, sunt: IR 1557 Bucureşti Nord – Ploieşti Sud, care devine RE 5041 Bucureşti Nord (plecare 20:48) – Ploieşti Sud (sosire 21:37); IR 1558 Buzău – Bucureşti Nord, care devine RE 5042 Buzău (plecare 06:40) – Bucureşti Nord (sosire 08:35); IR 1559 Bucureşti Nord – Buzău, care devine RE 5043 Bucureşti Nord (plecare 20:10) – Buzău (sosire 22:03); IR 1576 Galaţi – Bucureşti Nord, care devine RE 7002 Galaţi (plecare 17:30) – Bucureşti Nord (sosire 21:35); IR 1577 Bucureşti Nord – Galaţi, care devine RE 7001 Bucureşti Nord (plecare 18:09) – Galaţi (sosire 22:10); IR 1588 Medgidia – Bucureşti Nord, care devine RE 8008 Medgidia (plecare 16:34) – Bucureşti Nord (sosire 18:51); IR 1589 Bucureşti Nord – Medgidia, care devine RE 8007 Bucureşti Nord (plecare 06:34) – Medgidia (sosire 08:49); IR1590 Drobeta Turnu Severin – Bucureşti Nord, care devine RE 9014 Drobeta Turnu Severin (plecare 14:18) – Bucureşti Nord (sosire 20:09); IR 1593 Bucureşti Nord – Craiova, care devine RE 9007 Bucureşti Nord (plecare 17:25) – Craiova (sosire 20:49); IR 1630 Braşov – Bucureşti Nord, care devine RE 3014 Braşov (plecare 04:55) – Bucureşti Nord (sosire 07:36); IR 1638 Cluj Napoca – Dej Călători, care devine RE 4010 Cluj Napoca (plecare 19:15) – Dej Călători (sosire 20:21); IR 1639 Dej Călători – Cluj Napoca, care devine RE 4009 Dej Călători (plecare 06:41) – Cluj Napoca (sosire 07:50).
De asemenea, IR 1648 Sărăţel – Bistriţa Nord devine RE 4008 Sărăţel (plecare 05:30) – Bistriţa Nord (sosire 05:42), IR 1649 Bistriţa Nord – Sărăţel devine RE 4007 Bistriţa Nord (plecare 21:45) – Sărăţel (sosire 21:57), IR 1745 Bucureşti Nord – Cluj Napoca – Baia Mare pe distanţa Cluj Napoca – Baia Mare devine RE 4005 Cluj Napoca (plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00) şi ramură de la trenul IR 1745, IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca – Bucureşti Nord pe distanţa Baia Mare – Cluj Napoca devine RE 4006 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47) şi ramură pentru IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca, IR 1748 Cluj Napoca – Târgu Mureş devine RE 4012 Cluj Napoca (plecare 16:40) – Târgu Mureş (sosire 19:26), IR 1749 Târgu Mureş – Cluj Napoca devine RE 4011 Târgu Mureş (plecare 11:29) – Cluj Napoca (sosire 14:12), IR 1818 Timişoara Nord – Simeria – Târgu Mureş va circula ca RE 4014 pe distanţa Timişoara Nord (plecare 06:20) – Simeria (sosire 09:49), iar în Simeria formează trenul RE 4016 pe distanţa Simeria (plecare 09:54) – Târgu Mureş (sosire 13:02), IR 1819 Târgu Mureş – Simeria – Timişoara Nord va circula ca RE 4013 pe distanţa Târgu Mureş (plecare 16:14) – Simeria (sosire 19:27), iar în Simeria formează trenul RE 4015 pe distanţa Simeria (plecare 19:37) – Timişoara Nord (sosire 23:44), IR 1825 Bucureşti Nord – Târgu Jiu devine RE 9015 Bucureşti Nord (plecare 14:45) – Târgu Jiu (sosire 20:20), IR 1826 Târgu Jiu – Bucureşti Nord devine RE 9016 Târgu Jiu (plecare 05:00) – Bucureşti Nord (sosire 10:46).
Lista trenurilor care devin RE mai cuprinde: IR 1863 Iaşi – Galaţi, care devine RE 6001 Iaşi (plecare 08:00) – Galaţi (sosire 12:25); IR 1866 Galaţi – Iaşi, care devine RE 6002 Galaţi (plecare 16:42) – Iaşi (sosire 21:00; IR 1891 Bucureşti Nord- Craiova, care devine RE 9033 Bucureşti Nord (plecare 05:50) – Craiova (sosire 10:44); IR 1892 Craiova – Bucureşti Nord, care devine RE 9034 Craiova (plecare 07:20) – Bucureşti Nord (sosire 11:40); IR 1893 Bucureşti Nord – Craiova, care devine RE 9035 Bucureşti Nord (plecare 13:30) – Craiova (sosire 18:39); IR 1894 Craiova – Bucureşti Nord, care devine RE 9036 Craiova (plecare 12:05) – Bucureşti Nord (sosire 16:43);
IR 1895 Bucureşti Nord – Craiova, care devine RE 9037 Bucureşti Nord (plecare 15:30) – Craiova (sosire 20:10); IR 1896 Craiova – Bucureşti Nord, care devine RE 9038 Craiova (plecare 16:15) – Bucureşti Nord (sosire 20:41); IR 1923 Mangalia – Bucureşti Nord – Sibiu care pe distanţa Mangalia – Bucureşti Nord devine RE 8006 Mangalia (plecare 18:10) – Bucureşti Nord (sosire 22:35) şi ramură pentru IR 1923 Bucureşti Nord – Sibiu; IR 1924 Sibiu – Bucureşti Nord – Mangalia, care pe distanţa Bucureşti Nord – Mangalia devine RE 8005 Bucureşti Nord (plecare 03:22) – Mangalia (sosire 07:47) şi ramură de la IR 1924 Sibiu – Bucureşti Nord; IR 1970 Galaţi – Constanţa, care devine RE 7082 Galaţi (plecare 05:35) – Constanţa (sosire 09:03); IR 1971 Constanţa – Galaţi, care devine RE 7081 Constanţa (plecare 18:30) – Galaţi (sosire 22:21).
Acest pachet de trenuri se adaugă trenurilor InterRegio de pe ruta Titu – Târgovişte şi retur care circulă deja din luna februarie ca trenuri Regio-Expres, serviciile de transport pe această relaţie fiind asigurate doar cu trenuri Regio şi Regio-Expres, pentru creşterea accesibilităţii la călătoria cu trenul.
„Pentru a facilita deplasările călătorilor noştri, mare parte dintre trenurile cu plecare din Bucureşti care au înregistrat creşteri ale cererii de transport spre Piteşti şi respectiv Bucureşti – Piteşti – Craiova şi retur, sunt formate din locomotivă şi vagoane, iar altele circulă deja în regim de tren Regio-Expres. Desigur, şi aceste trenuri RE au duratele de parcurs mai scurte, mai puţine opriri şi confort sporit de InterRegio”, subliniază reprezentanţii CFR Călători.