CFR Marfa va renunta la 2.500 de angajati anul viitor, estimand ca in cadrul companiei vor mai ramane 6.376 de salariati, potrivit proiectului de buget de venituri si cheltuieli pentru 2014, care prevede si cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de 16,8 milioane lei. Compania estimeaza ca va avea la finele acestui an 8.876 de salariati. Proiectul bugetului rectificat pentru 2013 nu include cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal.
Proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2014 a fost publicat miercuri de Ministerul Transporturilor, proprietarul CFR Marfa, data limita pentru primirea de propuneri sau observatii fiind stabilita la 1 decembrie. Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata „agresiv”, prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.
Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana in aceasta luna. „In pofida eforturilor noastre, privatizarea CFR Marfa nu a fost finalizata inainte de expirarea termenului stabilit in hotararea de guvern, iar compania continua sa acumuleze arierate, suferind si o pierdere din exploatare in primele noua luni ale anului. Pentru a asigura viabilitatea CFR Marfa, intentionam sa restructuram agresiv compania si sa continuam procesul de privatizare”, se arata in documentul obtinut de Mediafax.
In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015. Intr-o ordonanta de urgenta aprobata de Guvern se arata ca CFR Marfa va renunta la o parte dintre angajati in 2014, persoanele disponibilizate urmand sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca.
Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.
Sursa: Mediafax