Nevoile de investitii ale Romaniei, in special in infrastructura rutiera si cea de cale ferata, sunt estimate la 32 de miliarde de euro si, in conditiile in care, anul trecut, totalul cheltuielilor de capital ale bugetului public s-a ridicat la 4,4 miliarde de euro. O solutie o reprezinta atragerea de fonduri europene, a declarat Vasile Iuga, country manager partner la PwC Romania, intr-un seminar dedicat parteneriatului public-privat.
Acesta a atras atentia asupra faptului ca dezvoltarea capacitatii de export a Romaniei depinde in mare masura de dezvoltarea infrastructurii sale.
„Cu totii suntem mandri de succesul la export al companiei Dacia. In prezent, Dacia livreaza anual la export peste 300.000 de masini sau componente care urmeaza sa fie asamblate in celelalte fabrici Dacia din Maroc, Rusia, India sau Columbia. Cati stiu, insa, ca cele aproximativ 25 de trenuri incarcate cu autoturisme care pleaca de la fabrica din Mioveni, saptamanal, pe ruta Craiova – Lugoj – Nadlac fac pana la granita cu Ungaria 30 de ore? Adica, tot atat cat le ia sa ajunga mai departe catre consumatorii din Europa Occidentala. Practic, trenurile circula in Romania cu viteze ca pe vremea lui Caragiale”, a remarcat Vasile Iuga.
In afara fondurilor europene, o parte din necesarul de investitii in infrastructura ar putea fi acoperit prin atragere de finantare privata, de aceea este nevoie de o Lege a Parteneriatului Public Privat moderna, flexibila si functionala.
Sursa: Agerpres