Cupa DHS, editia 2011, planifica 13 concursuri cu mai multe probe, in diferite parti din tara. Competitia este organizata in Baia Mare maine, incepand cu ora 11.00, in parcarea Real. Pana la aceasta ora s-au inscris in competitie sapte echipaje, competitia fiind deschisa copiilor din clasele V-VIII. Echipajul care va ocupa locul I se va califica la finala nationala, care este programata pentru 6 iunie, in Deva. Scopul concursului este acela de a promova un mod de viata sanatos prin miscare, de a preveni accidentele de circulatie in randul elevilor, prin insusirea corecta a regulilor de circulatie si respectarea acestora, precum si acela de a verifica gradul de pregatire a elevilor in parcurgerea poligonului tehnico-aplicativ. Concursul propune nu numai teste teoretice, despre reguli de circulatie si istoria bicicletei (test grila), ci si teste de indemanare si viteza. Probele practice propuse sunt slalom printre jaloane, sarituri, trecere prin coridor, oprire la punct fix, trecere pe punte. Prestatiile baimarenilor vor fi jurizate de arbitri din Deva.
Si, daca erati curiosi, va oferim noi, via DHS, cateva repere din… povestea bicicletei. O poveste care incepe acum aproape doua sute de ani. In 1817, Von Drais, un baron neamt, inventa prima “masina mergatoare”, pentru a se deplasa mai repede pe aleile gradinii regale. Bicicleta avea doua roti egale, cu ghidon la cea din fata, si era construita toata din lemn. Dar, oare, fara pedale, lant si frane, cum se mergea pe ea? Foarte simplu: te suiai, te impingeai cu picioarele in pamant, si-ti faceai vant, exact ca la trotinetele din zilele noastre. In 1865 apare velocipedul (“picior iute” in traducere din limba latina) , stramosul bicicletei. Facut tot din lemn, mai tarziu rotile fiind si din fier, acest model a venit cu ceva nou: pedale fixate direct pe roata din fata, care era putin mai mare decat cea din spate. In perioada 1870 – 1890 bicicleta din lemn este inlocuita de cea construita in totalitate din metal, rotile fiind prevazute cu cauciucuri foarte tari. Avand pedalele fixate tot pe roata din fata, fara lant intre roti, noua inventie arata foarte ciudat: roata din fata, pe care era fixata si saua, era mult mai inalta in comparatie cu cea din spate. Aceasta masinarie a fost si prima care a purtat oficial numele de bicicleta.
Foto (c) glogster.com.
Sursa: RIP