Sâmbăta se numără banii făcuţi în vinerea neagră! Retailerii au înregistrat, în medie, cu 30% mai multe comenzi decât anul trecut. Cel mai mare magazin on-line a reuşit să vândă chiar şi aproape 500 de produse pe secundă şi să încaseze, în total, sute de milioane de lei după vânzările de lei. Acum, pentru clienţi, începe jocul aşteptării. Livratorii promit că vor face tot ce pot pentru a livra la timp coletele.
Pentru livratori, greul a început imediat după miezul nopţii. Angajaţii din depozitele firmelor au muncit la foc automat până dimineaţă, când curierii au preluat coletele pentru a le duce clienţilor.
Elena Andrei, manager firmă de curierat: „De la 70-80-90 de adrese acum sunt cam 130-140 şi cred că o să mai crească. Volumele de Black Friday cresc de la an la an. Noi nu vedem încă adevărata amploare a evenimentului, abia începând de luni şi marţi, de săptămâna viitoare o să vedem totul”.
Tot de noaptea trecută, retailerii au început să tragă linie şi să adune profitul. Cel mai mare magazin on-line a anunţat că a avut vânzări în valoare totală de peste 600 de milioane de lei. În primul minut al evenimentului magazinul a vândut peste 11.000 de produse, în valoare de 8 milioane de lei. În total, clienţii au comandat nu mai puţin de 2,2 milioane de produse.
Sorin Susuanu, ANPC: Am descoperit folosind o tehnică nouă, softuri de comparare a preţurilor, faptul că unii agenţi economici păcăleau cu promoţii înşelătoare consumatorii prin aplicarea unor reduceri false.
Clienţii care au comandat în prima parte a zilei de Black Friday îşi vor primi produsele până la sfârşitul săptămânii viitoare. Cum volumul de colete este însă unul uriaş, curierii se feresc să dea un termen limită pentru cei care au plasat comenzile spre finalul zilei de ieri.