BBC publica un articol despre sapte dintre cele mai periculoase drumuri din lume. Transfagarasanul face si el parte din aceasta lista.
Drumul National 5 din Madagascar
Drumul National 5 din Madagascar se afla intre orasele Maroantsetra si Soanierana-Ivongo, iar pentru a-l parcurge ai nevoie deopotriva de „un sofer si un mecanic”, sustine Anders Alm, seful departamentului Tehnologie al WAU, o agentie de calatorii care furnizeaza calatorii in zona. Daca „te-ai plictisit de concret”, adauga acesta, drumul respectiv, cunoscut drept „cel mai prost din lume” ar fi un mod de a schimba lucrurile.
Format din nisip, roci solide si poduri care trebuie studiate inainte de a fi trecute, drumul, care masoara 200 de kilometri, necesita 24 de ore pentru a fi parcurs. Devine si mai periculos in sezonul ploios (din decembrie pana in martie), atunci cand lipsa asfaltului sau a pavajului face ca drumul sa devina in unele portiuni de netrecut.
Trecatoarea Rohtang, India
Rohtang inseamna „morman de cadavre”, un nume dat de alunecarile de teren mortale care au loc la 4.000 m altitudine in estul Himalayei. Vremea imprevizibila este un alt factor de risc in afara alunecarilor de teren, furtunile si avalansele producand si ele victime. Trecatoarea este deschisa intre mai si noiembrie, dar zapada poate face ca ea sa nu poata fi trecuta in orice perioada a anului.
Transfagarasanul
Masurand 90 de kilometri, drumul format din curbe si coborari periculoase a fost desemnat de echipa Top Gear „cel mai frumos drum din lume”.
Construit in scop militar in 1970, in cazul unei invazii, drumul face legatura dintre Moldoveanu si Negoiu si atinge altitudinea de 2.034 de metri.
„Daca iti place sa schimbi vitezele la fiecare 3-4 secunde, e distractiv de parcurs”, a sustinut Razvan Baba. „Nimeni nu pare sa respecte limita de viteza de 40 km/h, desi este greu sa mergi mult mai repede din pricina curbelor in ac de par”, a mai precizat el.
Autostrada Eyre, Australia
Carl Logan, ofiter de politie din Perth, i-a avertizat pe cititori ca autostrada din sudul Australiei, care masoara 684 de mile, poate parea „simpla si plictisitoare” la prima vedere, dar cei care o parcurg au parte de multa aventura, in special in ceea ce priveste animalele. „Pot fi vazuti canguri, pasari emu sau uneori camile”, a spus el. „Drumul este mai dificil din pricina riscului de a lovi animalele care apar pe carosabil, ceea ce poate avaria grav masina”, a mai precizat el.
Autostrada Prithvi, Nepal
Masoara 174 de kilometri, de la Kathmandu la Pokhara, putand fi vazute privelisti minunate, precum varful Annapurna, al 10-lea ca inaltime din lume.
„In afara de privelistea minunata a muntilor Himalaya, veti vedea si masini care au ajuns in rau dupa ce au cazut in prapastie”, a declarat Janet M Foley, care locuieste in Las Vegas, si care a parcurs drumul.
Autostrada Kolyma, Siberia
Localniciii o cunosc autostrada drept „Trassa”, adica „Traseul” deoarece este singurul drum principal din aceasta regiune inghetata din estul Siberiei.
Ea este denumita si „drumul oaselor” din pricina istoriei tragice. A fost construita de sute de mii de prizonieri politici care au fost exilati in gulagurile din regiune in timpul regimului lui Stalin intre anii 1930-1950.
Mii au fost impuscati pentru ca nu lucrau suficient de mult, in timp ce altii au murit din pricina conditiilor groaznice din gulaguri. Vremea a ucis si ea numeroase persoane, inregistrandu-se temperaturi de -70 de grade Celsius.
Tunelul Guoliang, China
Timp de decenii, satul Guoliang, care se afla in Muntii Taihang din estul Chinei, putea fi parcurs doar urcand muntii. Dupa ce guvernul a refuzat sa construiasca un drum, lasandu-i pe localnici efectiv izolati, acestia au decis sa faca ei insisi unul. Din 1972 pana in 1977 au folosit explozibili si lopeti pentru a sapa 1,2 kilometri de tunel. Cativa si-au pierdut viata in timpul construirii drumului.
Periculos de construit, drumul este, de asemenea, periculos de parcurs cu masina. „China este locul de vizitat daca sunteti in cautarea drumurilor extreme”, sustine Lewis Shaw. „Numai nu va uitati in jos”, adauga el.
Sursa: Mediafax