Cluj-Napoca este tot mai aproape de visul oricărui mare oraş, acela de a avea metrou. Consiliul judeţean a emis ieri Certificatul de Urbanism, necesar pentru realizarea proiectului.
A fost emis certificatul de urbanism pentru viitorul metrou din Cluj-Napoca. Viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu de 20 de kilometri și 19 stații subterane.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis certificatul de urbanism pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate necesare începerii primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
„E un proiect de maximă importanță atât pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană cât și pentru întreg județul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Județean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, spune Tișe.
Viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes.
Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.