Producatorii chinezi ai celebrei vuvuzela, care s-a transformat in simbolul Campionatului Mondial de fotbal din Africa de Sud, au recunoscut in presa de la Beijing ca evenimentul actual le-a adus mari beneficii si ca vor incerca sa repete figura, vanzand si mai multe instrumente de acest fel pentru campionatele europene. Intr-un moment in care micile trompete de plastic nu sunt raspandite in ligile europene, iar succesul ar putea fi departe de cel din Africa de Sud, unde 90 la suta dintre vuvuzela sunt de importate din China, producatorii considera ca, totusi, Mondialul 2010 a contribuit la popularizarea lor in intreaga lume, iar preturile din Europa ar asigura o marja de profit importanta, chiar daca din punct de vedere numeric vanzarile ar fi mai mici.
Potrivit cotidianului „China Daily”, in Marea Britanie s-a calculat ca la fiecare doua secunde se cumpara o vuvuzela noua, in timp ce pe retelele de vanzare on line, precum Amazon sau Taobao, achizitia de vuvuzela s-a marit de 10 ori. Multi dintre amatorii de vuvuzela le cumpara pentru a le folosi in fata televizoarelor, suflatul in ele dandu-le senzatia ca „se afla pe stadion”. Vuvuzela, care reproduce sunetele scoase de elefanti, a fost, initial, facuta din metal, in anii ’70, dar a cunoscut raspandirea cu 20 de ani in urma, o data cu preluarea de catre fabricantii din China.
FOTO: clockcrew.cc
Sursa: Agerpres