Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere subliniază, joi, importanţa lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti şi anunţă că realizarea celor două secţiuni care traversează Carpaţii nu mai poate fi amânată. Ciculaţia pe Valea Oltului va fi închisă pe timpul zilei, în intervalul orar 6.00 – 20.00, timp de o lună, transmite News.ro.
”Construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti este esenţială pentru România. În lungime de 122 de km, această autostradă face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre). Marea majoritate a transporturilor de persoane şi de mărfuri pe ruta Est – Vest (Constanţa – Nădlac) tranzitează acum această zonă pe DN7, în condiţii care nu oferă suficient confort şi siguranţă rutieră. De aceea, construcţia celor două secţiuni care traversează Carpaţii nu mai poate fi amânată! Secţiunea 2 (Boiţa – Cornetu) este una dintre acestea, iar de operaţiunile de defrişare a versantului (derulate în perioada 08 iulie – 09 august) depind următoarele etape ale construcţiei care trebuie finalizată în 2028”, transmite CNAIR, joi seară.
Potrivit companiei, traficul pe Valea Oltului va fi restricționat. Timp de o lună, în perioada 8 iulie – 9 august, circulaţia se va închide pe DN7 pe timpul zilei, între orele 6.00 şi 20.00.
Totuşi, pentru accesul locuitorilor din zona Lazaret şi a personalului care lucrează la spitalul psihiatric din zonă vor fi stabilite două intervale orare, între 7.00 – 7.30 şi 16.00 – 16.30 în care se va putea circula doar însoţit.
De asemenea, autovehiculele Poliţiei, pompierilor şi salvării vor avea acces în cazuri urgente, tot însoţite de reprezentanţi ai antreprenorului.
CNAIR mai explică faptul că DN7 se va închide parţial pentru a fi construită autostrada Sibiu- Piteşti, iar pentru aceasta suprafeţe mari de pădure trebuie defrişate.
”Pădurile sunt pe versantul care trece în aliniamentul DN7. Este nevoie ca porţiunea dintre Boiţa şi Lazaret, de 8 km, a DN7 să fie închisă”, precizează CNAIR.
Tot CNAIR explică faptul că dacă lucrările nu încep cât mai repede există riscul ca deschiderea circulaţiei pe autostrada Sibiu- Piteşti să întârzie mult, peste termenele contractuale.
”Întârzierile ar fi de minimum 6 luni şi penalizări financiare. (…) Avem două variante: fie construim autostrada, fie riscăm să nu o mai putem construi prin Programul Transport 2021 – 2027. Avem de ales între a plăti pentru construcţie sau a plăti penalizări de întârziere extrem de mari din cauza statului, fără să avem certitudinea că autostrada va fi construită”, subliniază CNAIR.
Context. Anunțul privind închiderea circulației pe Valea Oltului, timp de o lună, a fost făcut, miercuri, 3 iulie, de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, cu doar 5 zile înainte ca restricțiile să intre în vigoare și după ce Economedia a anunțat pe surse această măsură.
Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, miercuri seară, că este falsă afirmaţia ministrului Transportului, Sorin Grindeanu, potrivit căreia închiderea traficului pe Valea Oltului este ”singura soluţie” pentru lucrările din zonă. Potrivit asociației, este vorba, de fapt, despre soluţia ”birocratului indolent al CNAIR şi a antreprenorului general turc care e doar cu mapa, nu şi cu sapa”.
Soluţia decentă într-o ţară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) şi folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică şi, mai ales, asumare”, au transmis, miercuri seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) și-a exprimat dezaprobarea față de decizia de a închide drumul naţional Râmnicu Vâlcea – Sibiu în plin sezon turistic, începând cu 8 iulie, timp de o lună. ANAT consideră că astfel de lucrări, de altfel binevenite, ar trebui programate în extrasezon, după 1 octombrie, pentru a minimiza impactul asupra traficului şi a turiştilor.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a avertizat că închiderea circulației pe Valea Oltului va duce la „întârzieri semnificative în livrarea mărfurilor”, iar costurile mai mari cu rutele alternative vor duce la scumpiri suportate de consumatori. Transportatorii au cerut CNAIR ca restricțiile să se aplice la ore cu trafic scăzut.