Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a primit, luni dimineata, peste 70 de sesizari privind probleme legate de functionarea cardului de sanatate, obligatoriu din 1 mai, CNAS facand apel la pacienti si la furnizorii de servicii medicale sa semnaleze orice deficiente.
„In aceasta dimineata, am primit peste 70 de sesizari legate de functionarea cardului national de sanatate. Unele dintre probleme au fost rezolvate, altele sunt in curs de rezolvare”, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtatorul de cuvant al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Mihaela Tanase.
Ea a reiterat apelul facut de presedintele CNAS privind semnalarea oricarei probleme privind functionarea cardului national de sanatate.
„Facem din nou apel la furnizorii de servicii medicale, dar si la pacienti, sa sesizeze orice problema care apare privind functionarea cardului national de sanatate. Fara a fi semnalate aceste probleme nu vom putea sti si interveni rapid in remedierea acestora”, a spus purtatorul de cuvant al CNAS.
Medicii de familie au semnalat luni dimineata probleme legate de functionarea cardului, in mai multe cabinete din Capitala.
Din 1 mai, cardul national de sanatate a devenit unicul sistem de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate. Acesta face dovada calitatii de asigurat si confirma prezenta asiguratului la furnizorul de servicii medicale.
Din prima zi de functionare a cardului national de sanatate, spitalele au facut internari validate cu cardul de sanatate, cat si in urma verificarii asiguratilor in sistem, in cazul celor care nu a intrat inca in posesia cardului de sanatate. Servicile medicale nevalidate cu cardul de sanatate sunt monitorizate separat, pentru a le analiza si a accelera predarea cardurilor catre asigurati.
„Vom monitoriza in continuare foarte atent modul in care furnizorii de servicii medicale utilizeaza cardul de sanatate, pentru a ne asigura ca pacientii au acces neingradit la serviciile de care au nevoie. Casele de asigurari vor raporta periodic sau ori de cate ori au de semnalat o problema, pentru a gasi rezolvarea in cel mai scurt timp, fara a crea disconfort pacientilor”, a declarat presedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Furnizorii pot apela oricand la helpdesk-ul pregatit sa preia si sa rezolve in cel mai scurt timp orice problema intampinata in modul de functionare a sistemului.
Asiguratii au la dispozitie atat numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate, cat si numerele de telefon ale caselor de asigurari, pentru a cere relatii despre cardul de sanatate.
In prima zi de implementare a sistemului informatic privind cardului national de sanatate, reprezentantii Directiei de Sanatate Publica Bucuresti au verificat 16 unitati sanitare, respectiv Spitalul Clinic „Sfanta Maria”, Spitalul Clinic de Urgenta „Sfantul Pantelimon”, Spitalul Clinic de Urgenta Bagdasar-Arseni, Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti, Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca, toate cele trei institute de pe platforma Fundeni, Spitalul Clinic de Urgenta „Marie Curie”, Institutul Hociota, Spitalul Clinic de Chirurgie Plastica, Reparatorie si Arsuri, Spitalul Clinic Colentina, Spitalul Clinic „Th. Burghele”, Spitalul Clinic Coltea, Spitalul de Pneumoftiziologie „Sfantul Stefan” si Spitalul Clinic de Chirurgie Oro-Maxilo-Faciala „D. Teodorescu”. In toate spitalele verificate, cititoarele de carduri functionau in parametrii normali pentru internari, externari si alte servicii medicale, iar personalul era instruit pentru folosirea sistemului.
Presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, declara, in 29 martie, ca aproape 840.000 de persoane nu si-au ridicat cardul de sanatate de la casele de asigurari de sanatate sau de la medicul de familie, dar vor primi servicii medicale si medicamente si dupa 1 mai, cand cardul devine obligatoriu, consultatiile fiind monitorizate separat.
Introducerea cardului de sanatate nu modifica drepturile asiguratilor la servicii medicale. Serviciile medicale de urgenta se vor acorda fara sa fie necesara validarea cu cardul, pentru ca acestea se acorda atat persoanelor asigurate, cat si celor neasigurate.
De asemenea, copiii cu varsta pana in 18 ani, care nu au primit card de sanatate, beneficiaza de servicii medicale conform legii. Aceste servicii se acorda neconditionat, indiferent daca parintii sau tutorii legali sunt sau nu asigurati.
Persoanele neasigurate beneficiaza, ca si pana acum, de pachetul minim de servicii medicale.
Sursa: Mediafax