Sistemul cardului national de sanatate este functional si nu au existat blocaje, a informat marti Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate. Precizarea vine dupa ce media a relatat ca in cursul zilei de marti s-ar fi blocat sistemul cardului de sanatate.
„Chiar daca ne aflam la inceput de luna, perioada de raportari pentru furnizorii de servicii medicale, problemele semnalate astazi au fost de functionalitate. Acest lucru este demonstrat de numarul de servicii medicale validate cu cardul, inregistrate in sistem”, precizeaza CNAS, intr-un comunicat transmis AGERPRES.
Conform sursei citate, la nivel national, marti au fost acordate, intre orele 00,00 — 11,00, 137.567 de servicii medicale cu card si 59.563 servicii medicale acordate fara card.
In acelasi interval, numarul serviciilor medicale acordate de Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti a fost de 20.706 cu card, respectiv 9.727 servicii medicale fara card.
De asemenea, numarul serviciilor medicale acordate in cabinetele medicilor de familie in contract cu CASMB, marti, in aceeasi perioada de timp, a fost de 5.801 cu card si 3.056 fara card, precizeaza CNAS.
Tot in cursul zilei de marti, conform CNAS, intre orele 00,00 — 11,00, la nivel national, au fost eliberate din farmacii 34.157 de retete, dintre care 18.471 validate cu cardul de sanatate. Numarul de retete eliberate de furnizorii de servicii farmaceutice in contract cu CASMB in acest interval a fost de 2.697, dintre care 1.358 validate cu cardul, mentioneaza Casa.
„La CNAS nu s-au primit in cursul acestei zile sesizari despre blocajul sistemului cardului de sanatate sau a celorlalte aplicatii informatice, asa cum s-a afirmat la Realitatea TV”, precizeaza in comunicatul de presa Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate.
Presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, reitereaza, in comunicatul citat: „Fie ca este sau nu pe placul unor furnizori de servicii medicale, nu vom renunta la sistemul cardului de sanatate”.
Furnizorii de servicii medicale trebuie sa informeze de urgenta helpdesk CNAS sau centrele de asistenta organizate la nivelul fiecarei case de asigurari despre orice probleme de functionalitate a sistemului, pentru a putea fi remediate in cel mai scurt timp. Responsabilii si datele de contact ale acestora se afla afisate atat pe site-ul CNAS, cat si pe site-urile caselor judetene de asigurari de sanatate.
Sursa: Agerpres