Inginerul sef Loghin Matias din cadrul sectiei Maramures a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a declarat ca s-a primit Cod portocaliu in cursul zilei de vineri, astfel incat nicio masina de mare tonaj nu mai poate circula intre orele 11.00 si 20.00. Exista insa si exceptii, care privesc indeosebi autovehiculele de interventie.
Peste 60 de grade Celsius la nivelul carosabilului
Oficialul CNADNR a declarat ca pe un singur tronson de drum din judet, care face legatura cu Satu Mare prin pasul Huta, s-au semnalat probleme din cauza caldurii. ”Sunt aproximativ 60 de grade Celsius, poate mai mult la nivelul carosabilului. In zona Petrova, pe la Huta, s-a semnalat inmuierea bitumului si s-a intervenit pentru inlaturarea excesului. Pe alte tronsoane, nu am avut insa probleme mari, dar s-au creat niste fagase, care pot provoca distrugerea carosabilului”, a declarat Loghin Matias.
El a precizat ca, in Maramures, de aproximativ doi ani nu s-au mai instituit restrictii pe drumurile nationale din cauza caldurii. Potrivit drumarilor, restrictia este necesara pentru protectia sectoarelor de drum, in perioadele cu temperaturi ridicate, in care se produc deformatii majore, ireversibile, cu pierderea stabilitatii imbracamintti rutiere.
Drumarii si politistii se asteapta la vociferari
”Ne asteptam sa apara discutii, pentru ca soferilor nu le va conveni. Era necesara aplicarea masurii pentru ca efectele s-ar fi putut vedea peste trei zile, iar peste o jumatatre de an ar fi inceput sa cedeze carosabilul”, a declarat reprezentantul Companiei.
Subcomisarul Ioan Carlig de la Serviciul Politiei Rutiere Maramures a precizat ca soferii care vor incalca ordinul de restrictie urmeaza sa fie amendati, pentru ca se vor intensifica actiunile de control pe toate drumurile nationale in aceste zile.
Pe perioada restrictiei, circulatia vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone se va putea desfasura dupa ora 20.00, exceptia DN1 (E60) sectorul Bucuresti – Ploiesti – Brasov, unde accesul este permis si pe timp de zi. Loghin Maties a declarat ca soferii nu au decat sa se supuna, iar in timpul zilei sa isi gaseasca un loc de parcare.
Masinile de interventie si salvare sunt exceptate de la regula
Exista si exceptii de la regula pentru autovehiculele care transporta animale vii sau produse perisabile de origine animala sau vegetala, participa la interventii in caz de forta majora, efectueaza transporturi funerare, efectueaza transporturi postale, transporta echipamente si produse de prim ajutor, transporta carburanti, transporta marfuri sub temperatura controlata.
De asemenea, de la regula sunt scutite vehiculele care tracteaza masini avariate, transporta si distribuie apa si hrana in zonele calamitate, sunt destinate prin constructie salubrizarii, transporta deseuri de origine animala sau de alta natura care prezinta pericol de contaminare – in vederea distrugerii, sunt detinute de unitatile Ministerului Apararii.
Exceptiile mai privesc si masinile detinute de unitatile subordonate Ministerului Internelor si Reformei Administrative, CNADNR si de subunitatile acesteia, cele care sunt utilizate in exclusivitate pentru servicii de ambulanta, sunt detinute de serviciile de urgenta, efectueaza transporturi in interesul NATO sau pentru Parteneriatul pentru Pace, sunt detinute de institutii ale statului cu atributii in securitatea si siguranta nationala.
Reprezentantii Companiei au declarat ca restrictia va fi ridicata imediat ce temperaturile vor reveni la normal.
Sursa: Meda Muntean