Deputații din Comisia de Transport au „relaxat” din nou Codul Rutier, la scurt timp după ordonanța de urgență prin care s-au înăsprit pedepsele pentru șoferii agresivi și vitezomani.
Astfel, deputații de la PSD, PNL și UDMR au votat în bloc pentru eliminarea articolului care definea comportamentul agresiv la volan, iar șoferul era sancționat cu suspendarea permisului pentru 30 de zile. Totodată, vitezomanii prinși pe radar că circulă cu peste 70 de km/h peste limita maximă de viteză primesc dovadă cu drept de circulație, după ce li se suspendă permisul. Actualmente, dovada este fără drept de a șofa.
Deși România se află la coada clasamentului UE în privința siguranței rutiere, Codul Rutier a devenit mai… blând.
Impact mortal chiar și la 62 km la oră
„Cred că nu va mai fi o spaimă la fel de mare radarul. Pentru că practic se merge către respectarea normei de viteză atunci când trecem prin dreptul aparatului radar și apoi mersul cu orice altă viteză, că din moment ce nu putem fi opriți, din moment ce constatarea se face fără oprire, nu mai există consecințe. Legile fizicii rămân aceleași. Tot la 62 de km pe oră, impact frontal cu obstacol fix, un om nu mai poate supraviețui indiferent ce spune legea”, a declarat Emil Gâtej, expert conducere defensivă, potrivit digi24.ro.
Dacă noile reglementări ar intra în vigoare, un conducător auto care circulă cu 200 km la oră pe autostradă va plăti doar o amendă de 650 de lei, în loc să îi fie suspendat permisul auto pentru 4 luni.
„Această ordonanță care înăsprea, pentru niște infracțiuni foarte grave în regimul circulației rutiere, pedepsele, a fost ciopârțită azi de Comisia de Transporturi, de majoritatea PSD-PNL-UDMR. Cineva care a fost a avut permisul suspendat pentru faptă foarte gravă, conducea beat cu 150 km la oră printr-un oraș – 15 zile cât primește dovadă de circulație poate săvârși oricâte altfel de contravenții”, a declarat Cătălin Drulă, președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților.
Pentru ca modificările aduse de deputații din Comisia de Transporturi să intre în vigoare, ele trebuie să fie votate și în plenul Camerei.