„Black Friday 2021” a venit cu vânzări record pe internet, dar și cu multe nereguli descoperite de autorități. Comercianții online mizează pe vânzări mai mari cu 10% decât anul trecut, în contextul în care clienții fără certificatul verde nu mai au acces în magazinele din centrele comerciale. Și coșul de cumpărături e mai divers față de toamna trecută, când erau comandate mai ales produse pentru îngrijirea și confortul casei.
În depozitele magazinelor online, forfota de Black Friday a început de la primele ore ale dimineții, imediat ce comercianții au dat startul competiției reducerilor. Retailerii și-au pus speranțele și în clienții care, în lipsa certificatelor verzi, nu mai pot intra în magazinele clasice.
Vânzările comercianților online au urcat la peste 100 de milioane de euro spre seară.
În topul comenzilor sunt produsele pentru îngrijirea personală, pentru casă, băuturile alcoolice, cafeaua și electrocasnicele mici.
Marile depozite au suplimentat numărul de angajați pentru a face față comenzilor.
Nu doar comercianții s-au pregătit pentru vinerea neagră a vânzărilor, ci și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Până acum, comisarii ANPC au dat comercianților amenzi în valoare de 275.000 de lei pentru oferte înșelătoare. Mai mulți clienți au reclamat că produsele nu aveau, de fapt, prețuri reduse.
Specialiștii recomandă să ne facem lista cu produsele dorite și să ne documentăm înainte de a face o achiziție.
Cel mai la îndemână e să verificăm prețul produsului dorit și pe alte site-uri.
În plus, specialiștii ne recomandă să citim cu atenție termenii și condițiile, pentru evita eventualele costuri ascunse de livrare sau un timp prea îndelungat. De asemenea, să verificăm dacă magazinul online are date de contact pentru a putea returna produsul în cazul în care suntem nemulțumiți de calitatea acestuia.