Romania va primi, in cateva zile, raspunsul Comisiei Europene la ultima varianta a taxei de prima inmatriculare, transmisa de autoritatile de la Bucuresti, a declarat joi ministrul Mediului, Attila Korodi. El a spus ca abia apoi se va veni ”cu propunerea pusa pe hartie” si se va face o prezentare publica a acesteia. Potrivit ministrului Mediului, noua schema de calcul a taxei are in vedere emisiile de dioxid carbon, cu accente pe taxarea masinilor mari, premium.
”CE trebuie sa ne raspunda daca ceea ce s-a transmis de la Bucuresti, din punctul lor de vedere, este palpabil si coerent, si atunci vom veni cu o propunere foarte clara, in dezbatere publica. Vom organiza si o audienta publica in care ONG-urile, partidele politice, dar si toti cei interesati sa participe, pentru ca interesul nostru este ca varianta sa fie acceptata”, a mentionat ministrul.
Ministrul a mai spus ca noile principii privind taxa sunt orientate pe o schema de calcul care vizeaza atat emisiile de dioxid de carbon cat si o luare in considerare mai mare a emisiilor produse de masinile non-euro sau euro 1 foarte vechi.
”Exista masini foarte mari, masini de teren, cu o capacitate de 3.000 de centimetri cubi, masini din clasa premium. Nu cred ca este o problema ca societatea sa penalizeze oamenii care utilizeaza aceste masini, in favoarea oamenilor care utilizeaza masini mici, care sunt foarte prietenoase cu mediul inconjurator… este important ca elementul de dioxid de carbon sa echilibreze si sa orienteze cetatenii sa cumpere masini care au emisii foarte mici, in loc sa cumpere masini foarte mari, iar cei mare cumpara masini foarte mari sa contribuie la programe de mediu”, a explicat Korodi.
Acesta este de parere ca o masina hibrid nu trebuie sa intre in nici o forma de taxare si a precizat ca oamenii ar trebui sa fie stimulati sa achizitioneze masini de genul acesta.
Foto: (c) eMM.ro
Sursa: Rompres