Misiunea spatiala indiana de studiere a planetei Marte costa mai putin decat productia filmului Gravity realizata la Hollywood, a delcarat luni prim-ministrul indian, Narendra Modi, citat de DPA. Seful guvernului indian a facut aceasta declaratie la centrul spatial Sriharikota, din sudul Indiei, dupa lansarea cu succes a unei rachete ce transporta cinci sateliti din Franta, Germania, Canada si Singapore.
Filmul Gravity, produs in 2013 in format 3D, a costat 100 de milioane de dolari, iar sonda Mars Mission Orbiter India, lansata in noiembrie 2013 si programata sa ajunga pe planeta rosie pana in septembrie 2014, are costuri estimate la 80 de milioane de dolari.
„India are potentialul de a fi furnizor de servicii de lansare spatiala al intregii lumi. Trebuie sa lucram in vederea atingerii acestui obiectiv „, a declarat Modi, care considera ca programul spatial avansat include India intr-un grup de elita la nivel mondial compus actualmente din „cinci sau sase tari”.
Explorarea spatiului a inceput in India in prima parte a anilor 60 cu cercetarea atmosferei superioare si a ionosferei peste ecuatorul magnetic care trece peste teritoriul tarii, folosind rachete de sondare. Actualmente, palmaresul sau stiintific include participarea la mai mult de 100 de misiuni in spatiul cosmic.
Misiunea indiana pe Marte este menita sa colecteze date despre planeta rosie pe o perioada cuprinsa intre sase si zece luni, cu posibilitatea extinderii ei.
Sursa: Agerpres