Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca aniverseaza 16 ani de la prima sedinta a Consiliului de Administratie, moment care a pus bazele unei institutii orientate catre piata muncii care, de-a lungul timpului, a parcurs diferite etape de transformare si dezvoltare, in demersul sau de a se adapta noilor cerinte si realitati ale societatii romanesti.
ANOFM functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si are rolul de a pune in aplicare politicile si strategiile guvernamentale privind ocuparea fortei de munca.
ANOFM este Serviciu Public de Ocupare (SPO), institutie comuna tuturor statelor membre ale Uniunii Europene si reprezinta un instrument profesionist, folosit cu incredere de toti cei care doresc sa intre pe piata muncii sau sa evolueze in cadrul acesteia.
Oferirea serviciilor de calitate, cresterea numarului persoanelor angajate si diminuarea numarului somerilor sunt deziderate urmarite in activitatea desfasurata in cadrul ANOFM, atat la nivel central, cat si in structurile din teritoriu (in cadrul AMOFM Bucuresti si al celor 41 de agentii judetene, respectiv al celor 70 de agentii locale, cele 159 puncte de lucru si al celor 8 centre regionale de formare profesionala a adultilor).
Si in acest an, ANOFM, prin intermediul agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca, a venit in intampinarea solicitarilor de forta de munca, primite din partea angajatorilor, prin organizarea de burse ale locurilor de munca pentru meserii in diferite ramuri de activitate si pentru grupuri vulnerabile pe piata muncii.
Totodata, in primele zece luni ale acestui an, s-au incadrat pe piata muncii peste 325.000 persoane, urmare a aplicarii cu profesionalism a masurilor active de ocupare a fortei de munca de catre specialistii din cadrul SPO. De asemenea, am continuat sa acordam atentie deosebita ocuparii categoriilor cu dificultati de integrare pe piata muncii.
Pentru multe din persoanele aflate in cautarea unui loc de munca perspectivele ocuparii acestora sunt, de cele mai multe ori, conditionate de accesul lor la formare/reconversie profesionala. Astfel, in acest an, au fost cuprinse in programe de formare profesionala, organizate de ANOFM, peste 33.500 persoane.
Statutul Romaniei de tara membra UE confera ANOFM deschidere europeana, concomitent cu alinierea la standardele in domeniu. Institutia noastra a detinut, anul acesta, presedintia Centrului Serviciilor Publice de Ocupare din Tarile din Sud-Estul Europei (CSPOTSEE), ocazie cu care Romania a gazduit doua actiuni importante ale acestui organism regional de cooperare. In cadrul acestora s-au dezbatut teme de actualitate si interes major: Managementul SPO prin utilizarea indicatorilor de performanta, si Sisteme utilizate de SPO pentru analiza pietei muncii – evaluarea impactului masurilor active si altor actiuni pe piata muncii.
O atentie deosebita acordam indeplinirii obiectivelor majore stabilite prin Strategia Europa 2020, respectiv: cresterea ocuparii fortei de munca (prin diminuarea somajului, in special a somajului de lunga durata, a somajului in randul tinerilor si al altor categorii de persoane care intampina dificultati de integrare pe piata muncii).
In acest context, contribuim la implementarea proiectului “Garantia pentru Tineri”, concomitent cu indeplinirea obiectivelor prevazute in Strategia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca 2014-2020 (SNOFM) care isi propune sa atinga tinta de ocupare stabilita de Romania pentru anul 2020, si anume o rata de ocupare de 70% pentru populatia in varsta de 20-64 de ani.
Modernizarea institutiei, adaptarea serviciilor oferite beneficiarilor nostri la cerintele concrete ale pietei muncii, precum si facilitatea accesului acestora la informatie au continuat si in acest an, prin intermediul proiectelor cu finantare europeana implementate de catre ANOFM si structurile sale teritoriale.
Cu acest prilej aniversar, doresc sa multumesc pentru contributia pe care au avut-o la desfasurarea unei activitati performante tuturor angajatilor Serviciului Public de Ocupare din Romania, membrilor Consiliului de Administratie al ANOFM, partenerilor, colaboratorilor, beneficiarilor nostri, persoane fizice si juridice.
Nu in ultimul rand, doresc sa multumesc colaboratorilor si reprezentantilor mass-media pentru sprijinul nemijlocit pe care ni le-au acordat si in acest an, in asigurarea vizibilitatii institutiei centrale, cat si a structurilor teritoriale, urmarind dezideratul comun al informarii corecte si la timp a persoanelor interesate de serviciile noastre.
Sursa: Cristiana Barbu, presedinte ANOFM