Beneficiile bilingvismului in ceea ce priveste domeniul relatiilor sociale au fost cercetate intr-un studiu efectuat de Universitatea din Chicago, ideea cercetatorilor pornind de la observatia ca un copil care evolueaza intr-un mediu multilingvistic percepe nu numai limbi diferite, ci si comportamente specifice legate de fiecare limba vorbita, informeaza passionsante.be.
In cadrul acestui studiu publicat in revista ‘Psychological Science’ au fost formate trei grupe de copii cu varste cuprinse intre trei si sase ani: copii anglofoni unilingvi, copii bilingvi cu limba engleza ca limba principala si o a doua limba pasiva si copii bilingvi perfecti (limba engleza si o alta limba). Profilurile participantilor la studiu au fost suficient de asemanatoare astfel incat ‘efectul limbilor’ sa fie bine evidentiat.
Experimentul a constat in confruntarea copilului cu un adult prin intermediul unui joc cu masinute si organizarea in asa fel a jocului astfel incat, la un moment dat, copilul sa inteleaga asteptarile adultului inainte de a muta o anumita masinuta. Desi pare un pic complicat, jocul s-a bazat pe intuitia copilului, pe capacitatea sa de a percepe si a simti cererea care vine de la cealalta parte.
Potrivit cercetatorilor, 50% dintre copiii monolingvi au deplasat masinuta indicata, in timp ce copiii bilingvi, pasivi sau activi, au reusit acest lucru in proportie de 80%.
Diferenta este in mod clar semnificativa, iar autorii studiului considera ca acest lucru demonstreaza ca bilingvismul la varsta tanara aduce un beneficiu in structurarea abilitatilor sociale, in special pentru ca favorizeaza o mai buna intelegere – mai intuitiva din punctul de vedere al interlocutorului – , iar aceasta baza se va consolida pe tot parcursul vietii, mai scrie passionsante.be.
Sursa: Agerpres