Concluzia reiese dintr-un studiu efectuat in baza a peste 120.000 de compuneri scrise de copii cu varste de pana in 13 ani si inscrise la o competitie anuala organizata de BBC Radio. Conform analizei, citata de The Guardian, cei mai multi dintre acestia folosesc termenul „hashtag” sau simbolul „#” pentru a pune accent pe anumite situatii sau pentru a face unele precizari legate de subiect.
„Cercetarea releva ca cei mici sunt adevarati inovatori si ca folosesc un vocabular mai bogat, nu unul mai redus”, sustine Vineeta Gupta, coordonatoarea dictionarelor pentru copii din cadrul Oxford University Press. Printre cuvintele des intalnite in compunerile analizate s-au mai numarat „snapchat”, “selfie” sau “emoji”, insa desemnarea hashtag-ului drept cuvantul anului a fost facuta si datorita modului diferit in care acesta pare sa isi faca loc in vocabularul copiilor.
„Copiii folosesc simbolul # pentru a da un efect dramatic cuvintelor si pentru a intensifica momentul”, mai sustine Vineeta Gupta. Acelasi studiu mai scoate la iveala o tendinta in randul copiilor de a folosi mai des cuvinte legate de tehnologie, cultura populara sau evenimente de actualitate, acestea din urma fiind abordate cu un grad mai ridicat de maturitate decat in trecut.
De cealalta parte, insa, se pare ca stereotipurile de gen persista in vocabularul celor mici. Astfel, fetitele scriu cu entuziasm despre briose, inorogi sau bezele, in timp ce baietii prefera subiecte legate de masini, burgeri sau spatiu.
Sursa: Mediafax