Adolescentii care petrec o ora suplimentara in fiecare zi navigand pe internet, privind la televizor sau jucandu-se pe computer obtin la examene note mai mici cu pana la doua puncte fata de cele primite de colegii lor care isi petrec timpul liber intr-o alta maniera, potrivit unui studiu recent. In cadrul acestui studiu, realizat pe un esantion de peste 800 de elevi cu varstele cuprinse intre 14 si 15 ani, cercetatorii de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie au descoperit, de asemenea, ca activitatile fizice nu au niciun efect asupra performantelor scolare, informeaza Reuters.
Intrucat acest studiu a fost o cercetare prospectiva, in care oamenii de stiinta i-au monitorizat pe elevi de-a lungul timpului, pentru a descoperi felul in care diferite tipuri de comportament influenteaza performantele scolare, cercetatorii britanici spun ca au ajuns la o concluzie pe care ei o considera rezonabila – timpul petrecut in fata ecranelor moderne determina o scadere a notelor obtinute la examene.
„Am facut aceste analize doar asupra elevilor de clasa a X-a, insa monitorizarea noastra reprezinta cel mai probabil o «radiografie» exacta a comportamentului obisnuit al participantilor, iar din acest motiv ni se pare rezonabil sa sugeram ca timpul suplimentar petrecut in fata ecranelor ar putea influenta negativ notele primite de adolescenti”, a declarat Kirsten Corder de la Centre for Diet and Activity Research din cadrul Universitatii Cambridge, coautoare a studiului.
Studiul cercetatorilor britanici, publicat in International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, a descoperit ca timpul mediu petrecut de adolescenti in fata ecranelor moderne in fiecare zi este de patru ore. O ora suplimentara petrecuta in fata televizorului sau pe internet la varsta de 14 ani si jumatate a fost asociata cu obtinerea, la varsta de 16 ani, unor note care sunt mai mici cu doua puncte. Pentru doua ore suplimentare, notele au fost mai mici cu patru puncte.
In mod deloc surprinzator, rezultatele studiului au aratat ca elevii care, dupa efectuarea temelor zilnice, obisnuiesc sa citeasca sau se pregatesc in mod suplimentar la diverse materii, timp de o ora pe zi, obtin note care sunt in medie cu 4-5 puncte mai mari decat colegii lor care nu fac acest lucru. Potrivit cercetatorilor britanici, va fi nevoie de o serie de studii suplimentare pentru a confirma efectele evidentiate de acest studiu, insa ei i-au sfatuit pe parintii care sunt ingrijorati de notele slabe obtinute de copiii lor sa limiteze timpul petrecut de acestia in fiecare zi in fata ecranelor moderne.
Intr-o analiza diferentiata in functie de tipurile de activitati ce implica folosirea unor dispozitive cu ecrane moderne, autorii studiului au descoperit ca privitul la televizor a generat cele mai daunatoare efecte asupra performantelor scolare.
Sursa: Mediafax