Vanzarile de carti tiparite vor fi de cinci ori mai mari decat vanzarile de eBook-uri in 2015, in timp ce peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless existente la nivel global vor fi achizitionate, platite si utilizate de catre companii, releva concluziile celei de-a 14-a editii a raportului Previziuni in Tehnologie, Media si Telecomunicatii (“TMT Predictions”) elaborat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global) si publicat marti.
Specialistii din piata sunt de parere ca tendinta vanzarilor de CD-uri, ziare tiparite si reviste va fi una crescatoare, tinerii cu varste de 18 si 34 de ani fiind atasati in continuare de cartile tiparite. “Cartile tiparite nu au fost inlocuite de cartile digitale, care astfel nu urmeaza tendinta de scadere a vanzarilor de CD-uri, ziare tiparite si reviste. Tinerii (cu varste cuprinse intre 18-34 ani) sunt la fel de atasati de cartile tiparite precum generatiile anterioare si citesc aproape la fel de mult, fiind dispusi sa plateasca pentru cartile printate. Cartile vor continua sa domine industria publicatiilor si vor reprezenta 80% din vanzari, atat ca valoare, cat si ca volum”, se arata in raportul Deloitte.
Totodata, in 2015, in jur de 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea platilor in magazine cel putin o data pe luna, comparativ cu mai putin de 0,1% la jumatatea lui 2014, cand erau utilizate aproape 450 de milioane de smartphone-uri, mai ales de catre utilizatorii avangardisti din Japonia.
“Cumparaturile in magazin prin intermediul telefoanelor smart vor creste, la nivel mondial, cu peste 1.000% in acest an fata de anul trecut. In timp ce portofelul mobil nu il va inlocui inca pe cel traditional, 2015 va insemna apogeul adoptarii, pe scara mai larga, a platilor in magazine prin intermediul telefoanelor smart”, se noteaza in studiul citat. In ceea ce priveste internetul si dispozitivele wireless utilizate pentru acces, cercetarea TMT Predictions arata ca, in acest an, peste 60% dintr-un miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi achizitionate, platite si utilizate de catre companii, in timp ce timpul total petrecut pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte (cu o durata mai mica de 20 de minute) va reprezenta mai putin de 3% din totalul vizionarilor din acest an, la nivel global.
Deloitte Global estimeaza ca sfarsitul anului 2015 va reprezenta apogeul platilor prin intermediul telefoanelor mobile pentru achizitiile din magazine, la nivel mondial.
“Acesta va fi primul an in care numeroasele cerinte care sa conduca la adoptarea lor in masa vor fi abordate suficient, pentru a satisface cerintele institutiilor financiare, ale comerciantilor, ale consumatorilor si ale vanzatorilor de tehnologie (…) Peste un miliard de telefoane smart vor fi upgrade-uri – 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi vandute la nivel mondial in 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar marimea ecranului, viteza, spatiul de stocare, software-ul si design-ul vor continua sa genereze vanzari”, conform studiului Deloitte.
Documentul mentioneaza, de asemenea, ca, la nivel global, numarul locuintelor cu banda larga pentru Internet va creste cu 2%, la 725 de milioane, iar viteza medie va creste in majoritatea tarilor cu 20%. Cea de-a 14-a editie a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT ofera o privire de ansamblu asupra principalelor tendinte in tehnologie, media si telecomunicatii, la nivel mondial.
Previziunile TMT au la baza studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate cu clienti din industrie ai firmelor-membre Deloitte si opinii ale clientilor Deloitte, analisti din industriile de profil, executivi TMT de top si mii de profesionisti din domeniul TMT din reteaua Deloitte. Previziunile variaza de la an la an, dar o tema este recurenta: impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului creste.
Sursa: Agerpres