Un studiu al Universitatii din Ohio (SUA) conchide ca sexul si violenta din televiziune, cinema si presa nu fac sa creasca vanzarile, dezmintind astfel o conceptie care a marcat timp de decenii publicitatea, relateaza EFE.
Studiul postat joi de Asociatia Psihologilor Americani (APA) pe site-ul sau asigura ca, desi sexul si violenta atrag mai mult publicul, acest lucru nu se traduce printr-o apreciere mai mare fata de produsul caruia i se face publicitate.
In general, continuturile violente sau cu incarcatura sexuala au un impact negativ sau sunt total lipsite de impact, potrivit concluziilor studiului. „Violenta si sexul nu ajuta si uneori chiar dauneaza publicitatii”, asigura studiul.
Expertii au studiat reactiile a 8.500 de participanti prin intermediul a circa o suta de experimente pentru a determina efectele sexului si violentei in privinta atitudinii fata de marca, a intentiei de cumparare si a memorarii de catre clienti.
Continutul sexual a afectat negativ memorarea produsului, in timp ce atitudinea fata de marca a fost negativa la reclamele cu continut violent, fata de un continut clasificat drept neutru, conchide studiul.
Sursa: Agerpres