Strauss Coffee, producatorul cafelei Doncafe, ocupa locul doi pe piata cafelei solubile din Romania, dupa Nestle, odata cu preluarea pentru 20 milioane dolari a brandului de cafea Amigo, de la compania braziliana Cia Iguacu de Café Soluvel.
„Cel mai important concurent pe aceasta piata (de cafea solubila, n.r.) este Nestle. Concurenti importanti sunt si Mondelez si Maspex Polonia. Prin urmare, Strauss ocupa, dupa realizarea concentrarii economice, locul doi in piata dupa Nestle, ceea ce accentueaza ingrijorarile de natura concurentiale, referitoare la o posibila crestere unilaterala a preturilor”, se arata in decizia Consiliului Concurentei care aproba tranzactia, fara a mentiona insa cotele de piata ale companiilor mentionate.
Strauss Coffee a anuntat in februarie preluarea brandului de cafea solubila Amigo, comercializat in principal in Romania, tranzactie care urma sa fie aprobata de Consiliul Concurentei.
Activele preluate constau in marcile de cafea Amigo, drepturile de proprietate intelectuala aferente Amigo, numele de domeniu si stocul de cafea si produse finite Amigo existente in proprietatea vanzatorului, la momentul tranzactiei.
„Operatiunea analizata conduce la consolidarea portofoliului de produse al Strauss pe piata cafelei solubile din Romania, vanduta pe canalul retail. Realizarea concentrarii nu ridica obstacole in calea concurentei efective, in special ca urmare a crearii sau consolidarii unei pozitii dominante pe piata relevanta identificata (…) nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurential normal”, mentioneaza sursa citata.
Analiza Consiliului Concurentei s-a concentrat pe piata cafelei solubile comercializata pe canalul retail, segment pe care activitatile celor doua companii se suprapun.
Sursa: Mediafax