Ionel Bogdan, președintele Consiliului Județean Maramureș, alături de Rudolf Stauder, prefectul Județului Maramureș, reprezentanți ai instituțiilor însărcinate cu asigurarea ordinii și siguranței publice, IPJ Maramureș, ISU Maramureș, Poliția de Frontieră, Jandarmeria Maramureș și reprezentantul Radio ZU, Adelina Mihalcea, au susținut o conferință de presă premergătoare evenimentului Forza ZU, care va avea loc mâine, 31 august, pe Aeroportul Internațional Maramureș.
”Dorim să asigurăm tuturor participanților o experiență cât mai sigură pe tot parcursul evenimentului, de aceea organele de specialitate, precum ISJ Maramureș, IPJ Maramureș, ISU Maramureș, Poliția de Frontieră și structurile de sănătate iau măsuri concrete în vederea bunei desfășurări a festivalului. Am luat în considerare toate incidentele care ar putea apărea, pentru ca populația să fie cât mai protejată.
Îi rog pe cetățeni să utilizeze mijloacele de transport pe care le punem la dispoziție, sau taxi, Uber, Bolt, și dacă pot, să lase mașina acasă deoarece este doar o singură cale de acces și pot apărea blocaje în trafic. Pe această cale, doresc să mulțumesc Societății Urbis SA pentru implicarea și asigurarea autobuzelor pe ruta Baia Mare – Aeroportul Internațional Maramureș.
Acest eveniment este organizat prin intermediul unui parteneriat între Organizația de Management al Destinației Maramureș, Consiliul Județean Maramureș și Radio ZU. Toate activitățile care se desfășoară au două componente majore: partea de infrastructură, precum scenă, fluxuri, garduri, sunt asigurate de către Consiliul Județean Maramureș prin Organizația de Management al Destinației Județene Maramureș, iar partea artistică este asigurată integral de Radio ZU.
Îmi cer scuze celor care vor tranzita zona în această perioadă, dar este necesar să apreciem că Forza ZU este cel mai mare eveniment care a avut loc în Maramureș care aduce beneficii economice substanțiale, atât pentru afacerile locale, cât și pentru maximizarea potențialului turistic al județului nostru.
Îndemnăm toți participanții să țină cont de recomandările pe care le transmit instituțiile competente și organizatorii evenimentului, pentru a ne asigura că toate activitățile se desfășoară în siguranță și pentru a ne bucura cu toții de Forza ZU. Vă așteptăm în număr cât mai mare să ne bucurăm împreună de Forza ZU la Maramu’!” a declarat Ionel Bogdan în cadrul conferinței.
Tot ce trebuie să știți despre Forza ZU: https://radiozu.ro/stiri/zu-is-you/tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-forza-zu-2024-6546?%3E
Rudolf Stauder, prefectul Județului Maramureș: ”Un eveniment important se întâmplă mâine în Maramureș. În ceea ce privește acest eveniment, am avut mai multe întâlniri în vederea organizării, alături de structurile competente. Ședințele noastre de lucru au vizat siguranța publică, fluxul și toate cele necesare, pentru a fi oferite cele mai bune condiții de organizare.
În cursul zilei de mâine, există posibilitatea blocajelor în trafic, datorită numărului mare de invitați pe care îi așteptăm alături de noi, dar este bine de știut că există variante alternative de ocolire a municipiului Baia Mare, pentru cei care doresc să se deplaseze la Cluj, ori în zona Sălajului. Variantele ocolitoare sunt Seini-Pomi-Ardusat și Ulmeni-Ardusat-Sălaj.
Ne cerem scuze anticipat pentru eventualele blocaje și inconveniente.
Un alt aspect important de menționat este că fluxurile sunt realizate pe situații de urgență, protecția cetățenilor fiind o prioritate pentru noi”.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Gheorghe Pop de Băsești” al județului Maramureș a dispus măsurile necesare astfel încât evenimentul FORZA ZU să se desfășoare în depline condiții de siguranță.
În vederea menținerii climatului de normalitate pentru participanți, avem angrenate forțe și mijloace pregătite să furnizeze răspunsul eficient în cazul producerii incendiilor, acordarea primului ajutor calificat și acordarea asistenței medicale de urgență, respectiv evacuarea în situații de urgență a persoanelor aflate în dificultate.
Peste 40 de pompieri, 4 medici,12 asistenți UPU-SMURD, 10 voluntari UPU și 20 de voluntari SMURD vor asigura necesitățile operative în zona de desfășurare a evenimentului.
De asemenea, sunt dislocate 3 autospeciale de stins incendii, 4 ambulanțe SMURD și o autospecială de transport victime multiple. În incinta aeroportului sunt operaționalizate 1 post medical avansat și 4 puncte de acordare a prim ajutorului calificat, iar întreaga activitate va fi coordonată prin intermediul unui punct de comandă. De asemenea, în zona scenei ( back stage) va fi organizat încă un punct de acordare a primului ajutor calificat.
Nu în ultimul rând, o atenție deosebită este acordată prevenirii situațiilor de urgență. Drept urmare, inspectorii de prevenire au desfășurat în această perioadă verificări pe linia apărării împotriva incendiilor. Aceste activități vor continua și în timpul evenimentului, pentru a înlătura pe loc potențialele situații de pericol pentru cei prezenți.
Având în vedere numărul mare de participanți dorim, pe această cale, să le transmitem și câteva recomandări. Îi îndemnăm pe cetățenii care vor veni la FORZA ZU să asculte îndeaproape sfaturile primite de la organizatori și autorități. Dacă sesizați că o persoană are nevoie de ajutor, vă rugăm să vă adresați cu încredere echipajelor noastre.
Peste 60 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș vor acționa cu ocazia evenimentului FORZA ZU, pentru a se asigura că nu apar incidente neplăcute în cadrul festivalului, însă și pentru descurajarea și combaterea săvârșirii oricăror fapte antisociale.
Ne-am propus să acționăm proactiv și eficient, astfel încât participanții să aibă parte de o experiență plăcută. Astfel, vor fi mobilizate echipe specializate pe toate palierele, respectiv ordine publică, poliție rutieră, acțiuni speciale, investigații criminale, investigarea criminalității economice, transporturi, siguranță școlară, prevenire și alte structuri de suport. De asemenea, polițiștii specializați în combaterea traficului și consumului de substanțe psihoactive vor acționa constant pe toată durata festivalului.
Vom asigura o prezență activă a polițiștilor, acționând pentru prevenirea oricăror incidente aflate în competența de gestionare. Astfel, forțele de poliție vor efectua patrulări atât în perimetrul interior, cât și în perimetrul exterior, punând accent deosebit pe zonele intens circulate sau cu aglomerări de persoane, pentru a putea interveni prompt în situația în care se va impune.
Activităţile vor fi desfăşurate în sistem integrat, împreună cu celelalte instituţii cu atribuţii în asigurarea ordinii şi liniştii publice.
Pentru evitarea aglomerării traseului DN 1C Baia Mare – Satu Mare, recomandăm celor care pleacă dinspre Baia Mare înspre Satu Mare utilizarea traseului Baia Mare – Recea – Lăpușel (DN 1C) – Hideaga – Ardusat – Borlești – Pomi (DJ 193) – Seini peste Podul Unirii sau din localitatea Pomi spre Satu Mare, tot pe DJ 193 prin Roșiori – Valea Vinului – Cărășeu – Păulești – Satu Mare.
De asemenea, celor care vor circula dinspre Satu Mare spre Baia Mare, din Seini le recomandăm să circule spre Pomi, apoi pe DJ 193 spre Ardusat – Hideaga – Baia Mare.
Le dorim distracție tuturor participanților la festival, dar totodată îi îndemnăm să fie responsabili pentru ca evenimentul să se încheie în condiții de siguranță! Îi încurajăm să coopereze cu forțele de ordine prezente la eveniment, să respecte prevederile legale și regulamentul evenimentului, să raporteze orice activitate suspectă, iar în caz de nevoie să solicite sprijinul în mod direct sau să apeleze numărul unic pentru apeluri de urgență 112.
Măsuri de ordine și siguranță publică la evenimentul cultural-artistic FORZA ZU
Mâine va avea loc evenimentul cultural-artistic FORZA ZU pe Aeroportul Internațional Maramureș, la care se preconizează prezența unui număr important de participanți. În acest context, Jandarmeria, ca instituție responsabilă cu măsurile de ordine și siguranță publică, sprijinită de celelalte instituții din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, va fi prezentă atât în zona de desfășurare a evenimentului, cât și pe traseele de deplasare ale participanților.
Menționăm că Gruparea de Jandarmi Mobilă „Ștefan Cicio-Pop” Cluj-Napoca va sprijini buna desfășurare a acestui eveniment cu efectivele și mijloacele din dotare. Atât premergător desfășurării evenimentului, cât și pe parcursul derulării acestuia, jandarmii clujeni vor acționa în cadrul patrulelor pedestre și echipajelor auto, fiind pregătiți să intervină în situația apariției unor încălcări ale normelor legale.
O atenție deosebită va fi acordată zonelor apropiate locului de desfășurare a evenimentului, inclusiv zonelor de acces, pentru a preveni aglomerările de persoane și pentru a preîntâmpina săvârșirea faptelor antisociale. De asemenea, vor fi constituite echipe mobile de intervenție pregătite să acționeze în orice situație.
Pentru a ne asigura că evenimentul se desfășoară fără incidente, vă propunem un parteneriat pentru siguranță și vă invităm să vă adresați cu încredere colegilor noștri de fiecare dată când situația o va impune. Puteți apela cu încredere la sprijinul jandarmilor, care vor fi pregătiți să intervină în cel mai scurt timp pentru a acorda ajutor cetățenilor.
Totodată, vă informăm că, potrivit prevederilor legale, anterior permiterii accesului în spațiul de desfășurare a evenimentului, participanții vor fi supuși unui control corporal preventiv și al bagajelor efectuat de către firma de securitate, sub supravegherea forțelor de ordine.
Pentru a vă bucura în siguranță de programul evenimentului, vă îndemnăm să respectați legile și regulamentele în vigoare, să manifestați un comportament responsabil în relație cu ceilalți participanți, să evitați implicarea în acțiuni care pot produce tulburarea ordinii și liniștii publice, să acordați o atenție deosebită copiilor dacă sunteți însoțiți de aceștia și să aveți grijă de bunurile personale. De asemenea, vă recomandăm să nu veniți însoțiți de bagaje voluminoase.
Vă mulțumim pentru înțelegerea manifestată față de măsurile luate pentru desfășurarea în condiții de siguranță a acestui eveniment. Dacă vă aflați într-o situație dificilă, solicitați sprijinul nostru sau apelați numărul unic de urgență 112.
Declarația domnului chestor de poliție Coman Florin – șef al Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației:
,,Având în vedere importanța evenimentului pentru județul nostru, și Poliția de Frontieră dorește să participe pentru bunul mers și buna funcționare a activităților. De aceea, prin punctele de trecere a frontierei de la Sighetu Marmației, Halmeu, Petea, Urziceni, dacă vor fi persoane care doresc să participe la acest eveniment, noi ne vom asigura că toate lucrurile merg așa cum trebuie, vom lua măsuri, am luat deja măsuri în aceste puncte de trecere: personal suplimentat, aparatură suplimentară, se va folosi la capacitatea maximă punctul de trecere a frontierei şi bineînțeles orice ale activități în sistem integrat cu colegii noștri”.