Recomandarea C.N.A. NR.9 din 28 martie 2019
Având în vedere dubla calitate a Consiliului Național al Audiovizualului, de garant al interesului public și de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale, luând în considerare prevederile art.17 alin. (1) lit e) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, privind competența Consiliului Național al Audiovizualului de a elabora instrucțiuni și de a emite recomandări pentru desfășurarea activităților în domeniul comunicării audiovizuale, ținând seama de prevederile Secțiunii a 10-a „Campanii necomerciale”, din Decizia C.N.A. nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conținutului audiovizual, cu modificările și completările ulterioare.
Consiliul National al Audiovizualului adoptă următoarea recomandare:
Consiliul National al Audiovizualului recomandă radiodifuzorilor, de la nivel național, regional și local, să sprijine difuzarea, începând cu data de 7 aprilie 2019, a spoturilor radio – TV referitoare la campania de interes public „Urgența este pentru Urgențe!” desfășurată de Ministerul Afacerilor Interne prin Departamentul pentru Situații de Urgență, pentru o perioadă de 1 an. Precizăm că, potrivit art. 6 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările și completările ulterioare, decizia editorială de difuzare aparține exclusiv radiodifuzorului.