Primăria din Sighetu Marmaţiei a primit din fondul de rezervă aflat la dispoziţia guvernului suma de 17 miliarde de lei pentru execuţia construcţiei. S-a selectat apoi constructorul, printr-o procedură de urgenţă, pentru că executivul a cerut ca lucrarea să fie finalizată în termenul cel mai scurt.
Punctul de trecere al frontierei de la Sighet va fi construit de către societatea orădeană Selina, despre al cărei patron, Beniamin Rus, se spune că s-ar fi îmbogăţit de pe urma contractelor grase avute cu reprezentanţii PSD.
La selecţia executantului au fost de faţă nu doar reprezentanţi ai primăriei sighetene şi consiliului local, ci şi ai Consiliului Judeţean Maramureş, Vămii şi Poliţiei de Frontieră, opţiunea lor îndreptându-se direct spre Selina.
Directorul executiv al Primăriei Sighetu Marmaţiei, Ioan Bărbuş, a declarat că firma a fost aleasă datorită experienţei avute. ”Ei au construit şi vama de la Urziceni. Am înţeles că societatea are aproximativ 1.000 de angajaţi şi lucrări în toată ţara”, a declarat reprezentantul administraţiei locale.
Muncitorii trebuie să termine lucrările până în 25 septembrie. Ei au de ridicat o clădire care va ocupa 480 de metri pătraţi şi care va adăposti toate instituţiile implicate în activitatea de control vamal.
Probabil ca să nu mai fie amânări şi cheltuieli în plus, s-a decis ca imobilul să fie realizat după un proiect similar, pe care constructorii orădeni l-au avut la Urziceni. Astfel, sighetenii vor avea o vamă aproape identică cu cea a ialomiţenilor.
Recepţia a fost programată pentru data de 5 octombrie, când la Sighet sunt aşteptaţi preşedinţii României şi Ucrainei, Traian Băsescu, respectiv Viktor Iuscenko. În cazul în care cei doi şefi de stat nu vor putea veni la tăierea panglicii, vor fi înlocuiţi de miniştrii de externe.
Darea în folosinţă a punctului de trecere a frontierei va deschide accesul rutier între Sighet şi Solotvino, ceea ce va uşura legăturile comerciale între cele două zone. În prezent, transportul se face pe rute ocolitoare, pe la Halmeu ori Suceava, cu toate că podul istoric leagă cele două maluri ale Tisei de zeci de ani.
Sursa: Meda Muntean