În ultimii ani, reabilitarea infrastructurii rutiere a județului s-a regăsit cu prioritate pe agenda Consiliului Județean Maramureș.
Un astfel de exemplu este și șantierul pentru reabilitarea drumului județean 109F pe tronsonul Rogoz – Dămăcușeni – Târgu Lăpuș – Coroieni – Baba, unde lucrările continuă într-un ritm accelerat.
Proiectul demarat de către Consiliul Județean Maramureș, în vara anului 2019, se așteaptă să fie terminat până la finalul acestui an.
Cei 28 de kilometri de drum județean vor fi reabilitați cu trei straturi de asfalt, podețe, rigole, căi de acces spre proprietăți și un sistem rutier nou, presupunând o investiție de de 92 de milioane de lei, finanțare obținută prin PNDL 2.
Pentru acest mandat, administrația județeană și-a propus reabilitarea a aproximativ 200 de kilometri de drum județean, prin şase proiecte finanțate prin fonduri guvernamentale și un proiect cu finanțare europeană, depus în cadrul Programului Operațional Regional (POR).
Unul dintre cele șase proiecte fianațate prin PNDL, respectiv reabilitarea DJ 182B, pe tronsonul Șomcuta Mare – Remeți pe Someș a fost finalizat în anul 2019.
Au loc lucrări de reabilitare pe DJ 186 de pe Valea Izei, sector Bârsana (DJ 185) – Strâmtura – Rozavlea – Șieu – Bogdan Vodă – Dragomirești și DJ 187 de pe Valea Ruscovei, pe tronsonul Leordina – Ruscova – Repedea – Poienile de sub Munte.
Totodată, se lucrează pe DJ 171 între Rogoz și Suciu de Jos, dar și pe DJ 193, între Asuaju de Sus și Asuaju de Jos.
În lucru este și cel mai mare proiect de reabilitare a drumurilor din Maramureș, #DrumulNordului, unde șantierul deschis înaintează în ritm susținut.
Proiectul presupune reabilitarea a aproape 80 de kilometri de drum județean și o investiție de peste 40 de milioane de euro din fonduri europene.
Investiţia totală pentru reabilitarea celor 200 de kilometri de drum județean se ridică la peste 100 de milioane de euro și reprezintă cel mai abiţios obiectiv al administrațiilor județene din ultimii 28 de ani.