Euromonitor Business Consulting Services, prin www.faracontrabanda.ro, cu sprijinul JTI, a organizat in Botosani, in perioada 24-26 aprilie, o serie de activitati in cadrul campaniei regionale anticontrabanda „Aparentele insala”, pentru a arata publicului adevarata fata a comertului ilegal cu tigarete. Mesajul a fost conceput de Publicis, iar materialele de comunicare au fost distribuite de Pastel. Campania este derulata in perioada martie- iunie, in 16 judete de granita din regiunile de nord, nord-est, vest si sud-vest, in parteneriat cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Timp de trei zile, promoterii prezenti in Botosani au impartit peste 4.000 de flyere locuitorilor orasului in zonele cu trafic intens – Pietonalul Unirii, Centrul istoric, Pietonalul Transilvaniei. De asemenea, au interactionat cu oamenii, astfel incat mesajul campaniei sa fie cat mai bine inteles: vanzatorii de tigarete de contrabanda vor sa para ceva ce nu sunt, adica oameni amarati, dar „aparentele insala”. De fapt, cumparand de la ei, nu ii ajuti, ci sustii o retea criminala de infractori, pentru ca retelele de contrabandisti, incepand cu furnizorii si terminand cu vanzatorii, fac profituri indeosebi de pe urma celor cu venituri modeste. Campania a portretizat astfel un tip cu doua fete, de care ti-e mila si pe care crezi ca il ajuti cumparand un pachet ilegal de tigarete, fara sa stii ca, de fapt, sub hainele ponosite se ascunde, simbolic, un lant gros, de aur.
Locuitorii orasului Botosani au fost invitati sa faca poze cu haine din „recuzita” vanzatorilor de tigarete ilegale, pentru ca oamenii sa inteleaga mai bine cele doua ipostaze ale acestora: cea umila si cea de „boss”. Totodata, au aflat care sunt efectele negative ale comertului ilegal cu tigarete.
“Am urmarit ca locuitorii din Botosani sa cunoasca cele doua fete ale vanzatorului, subliniind astfel ideea ca cei care vand tigarete ilegale strang averi importante intr-un timp scurt, imaginea lor saracacioasa fiind doar o iluzie. In tarile vecine din nord si din nord-est, care nu sunt membre ale Uniunii Europene si care aplica alt sistem de taxare decat cel comunitar, pretul unui pachet de tigarete este si de 5-6 ori mai mic decat in Romania. Drept urmare, profitul infractorilor este imens: la un tir de tigarete ilegale, se castiga un milion de euro!”, a declarat Cristina Vasiloiu, Director Euromonitor Business Consulting Services.
“Publicul trebuie sa devina constient ca, prin cumpararea tigaretelor de la contrabandisti, sustine in mod direct profitul unor retele de infractori. Astfel, toata lumea pierde: bugetul de stat, orasul, comunitatea. Pentru ca o retea de contrabanda cu tigarete poate fi folosita oricand pentru traficul de arme, droguri sau persoane”, a adaugat Cristina Vasiloiu.
Totodata, in cadrul campaniei au fost incheiate parteneriate cu primariile din judetul Botosani, urmand sa fie distribuite flyere in punctele vamale si in cutiile postale.
Sursa: Euromonitor Business Consulting Services