Ca sa nu-i ia ninsoarea pe nepregatite din nou, drumarii care trebuie sa se ocupe de deszapezirea carosabilului au fost verificati „la sange” de catre autoritatile judetene. Controalele au vizat mai multe puncte in care au fost depozitate materialele antiderapante dar si locurile unde stationeaza utilajele. Prefectul Sandu Pocol, alaturi reprezentanti ai Serviciului Politiei Rutiere Maramures si Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Maramures au mers in bazele de interventie din Cavnic, Feresti, Borsa si Petrova.
Primele baze vizitate au fost cele situate in zone vulnerabile, unde la ninsori abundente sau viscolite circulatia rutiera este perturbata de zapada care se depune pe carosabil. Prrefectul Sandu Pocol a aratat ca societatile care asigura intretinerea drumurilor nationale si judetene, pe timp de iarna, au pe stoc material antiaglomerant si antiderapant (sare si nisip), dar si motorina.
„Le-am cerut ca utilajele pregatite de interventie sa intervina eficient, in asa fel incât daca situatia o va impune sa poata fi asigurata desfasurarea traficului rutier, in conditii de iarna, fara blocarea soselelor”, a spus prefectul.
La punctul din Pasul Roata, Cavnic, echipele de control au constatat ca utilajele erau pregatite pentru interventie, iar materialul antiderapant existent in depozit era suficient pentru efectuarea lucrarilor de deszapezire pe cele trei drumuri judetene. Pe DJ 184 si DJ 109F carosabilul era umed. Zapada masura pe acostament pana la 10 cm.
La Feresti, drumarii care intervin pe tronsoane de drum judetean din zona localitatilor Ocna Sugatag, Harnicesti, Feresti, Budesti, Lunca la Tisa, Costiui, dar si pe Valea Izei, aveau in depozitul bazei 500 tone de material antiderapant, 30 tone de sare si 300 tone de nisip. Si in baza de la Bogdan Voda exista materialului antiderapant, iar utilajele erau pregatite de interventie.
In Borsa, la sediul punctului de lucru care asigura interventia pe DN18, inclusiv in Pasul Prislop, si pana la limita cu judetul Suceava, existau 1.100 tone de nisip si 30 tone de sare. De asemenea, angajatii asteptau sosirea unui transport de 60 tone de sare.
Prefectul Pocol i-a luat la intrebari pe drumari privind perturbarea traficului din data de 8 decembrie, in Pasul Prislop. Atunci, trei TIR-uri care nu au fost incarcate cu marfa nu putut traversa pasul montan din lipsa de aderenta. Doi conducatori auto au fost sanctionati contraventional de catre echipajul de politie rutiera care patrula in pasul montan si asigura fluidizarea traficului pentru ca nu aveau autovehiculele echipate de iarna. Unul dintre conducatorii auto a avut pretentia ca angajatii de la drumurile nationale sa ii monteze lanturile pe autovehicul.
La punctul de lucru de la Petrova care asigura si intretine viabilitatea DN 18, pe sectorul Moisei-Sighetu Marmatiei ,nu au fost identificate nereguli. Si aici, utilajele erau pregatite de interventie iar materialul antiderapant era suficient.
La intoarcerea in Baia Mare, prefectul de Maramures s-a intalnit cu directorul Sectiei de Drumuri Nationale Baia Mare, Catalin Muresan, si cu directorul societatii care asigura interventia pentru deszapezirea DN 18, in Pasul Gutai. Reprezentantul Guvernului in teritoriu le-a cerut celor doi sefi sa supervizeze si sa asigure cum trebuie deszapezirea dar si sa suplimenteze, in masura posibilitatilor, numarul utilajelor de interventie pentru deszapezire pe ambii versanti ai muntelui (de la intersectia cu drumul judetean spre suior, respectiv dinspre localitatea Mara).
Sursa: I.O.