Starea deplorabila a drumurilor din Maramures ii revolta si pe cei din conducerea judetului. Autoritatile maramuresene recunosc ca traficul rutier este grav afectat de craterele din carosabil, insa deocamdata nimeni nu da solutii concrete, ci doar promisiuni, asteptandu-se sosirea primaverii, pentru a putea incepe lucrarile de reabilitare. De altfel, gropile de pe drumurile judetene au constituit un adevarat obstacol si pentru masina ultraperformanta a presedintelui Consiliului Judetean Maramures, Mircea Man, dar si pentru autoturismul subprefectului Dorin Buda, care au avut de investit in repararea cauciucurilor, dupa ce au dat peste hartoapele din carosabil.
Presedintele Consiliului Judetean Maramures, Mircea Man, care se plimba pe drumurile din judet intr-o masina ultraperformanta, un Audi ce a costat in jur de 60.000 euro, a recunoscut, in direct la radio eMaramures, ca a avut si el de suferit din cauza gropilor. Autoturismul sau a avut doua pene dupa ce a dat de gropile din zona Targu Lapus. Mai mult, Man spune ca a avut surpriza sa gaseasca, la peco, inca doua masini care fusesera afectate de gropile de pe drumurile judetene.
„Eu personal, si am o masina performanta, de la Targu Lapus cand veneam intr-o groapa am facut doua pene la roata din dreapta, fata si spate, iar la peco erau inca doua masini. Sigur ca m-a durut acest lucru, dar asta e situatia”, a explicat Mircea Man.
Si subprefectul judetului Maramures, Dorin Buda s-a aratat revoltat de craterele din carosabil, recunoscand ca a avut de cheltuit 580 lei pe un cauciuc, dupa ce masina sa a suferit o pana pe drumul din orasul Baia-Sprie. „Am fost la un post de televiziune in Baia-Sprie. Mi-am distrus un cauciuc care a costat 580 lei. Circulam cu 35 km/h, eram cu cineva in masina, si la un moment dat pe drumul spre Cavnic a aparut un crater. Era acoperit cu apa si mi-am distrus un cauciuc”, a spus, in direct la radio eMaramures, Dorin Buda.
Autoritatile maramuresene nu prevad deocamdata solutii concrete pentru ca drumurile din Maramures sa arate altfel. Intr-o prima faza, cei din conducerea judetului spun ca au solicitat institutiilor abilitate sa ia masuri macar pentru semnalizarea gropilor din carosabil, pentru a evita producerea unor incidente tragice.
Subprefectul Dorin Buda sustine ca motivul care l-a determinat sa intre in politica si in administratie este tocmai cel referitor la necesitatea implicarii in realizarea investitiilor in infrastructura. Asta pentru ca, de 20 de ani, in Maramures nu s-a lucrat la reabilitarea a unei lungimi mai mari de 10 km de drumuri judetene si nationale.
„Unul dintre motivele pentru care m-am implicat in politica si in administratie e pentru ca sunt nemultumit ca de 20 de ani nu s-a facut aproape nimic pentru infrastructura judetului Maramures. Cred ca suntem singurul judet unde nu a avut loc o reabilitare pe o portiune mai mare de 10 km de drum judetean sau national. Din pacate, cei care administreaza drumurile judetene au contract incheiate cu Consiliul Judetean, iar CJ poate lua masurile care se impun. Am discutat cu cei de la Serviciul Politiei Rutiere, toate gropile si toate pericolele care contribuie la nesiguranta in trafic ar trebui sa fie semnalizate corespunzator de catre reprezentantii primariilor”, a explicat Dorin Buda.
La randul sau, Mircea Man spune ca se asteapta…primavara, atunci cand ar putea sa inceapa lucrarile de reabilitare la drumurile judetene si nationale, fiind luata in calcul chiar o suma de 1.000 miliarde lei, ce se preconizeaza ca ii va reveni Maramuresului pentru reparatiile din 2010 la soselele din judet.
Sursa: Camelia Tocaci