Numarul conturilor atribuite utilizatorilor romani de Facebook a ajuns, la jumatatea acestui an, la 7,2 milioane, in timp ce numarul paginilor romanesti cuantificate pe pagina de socializare a depasit 25.000, in crestere cu 5% fata de inceputul anului, arata datele Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook.
Conform sursei citate, in fiecare luna in jur de 4 milioane de utilizatori de Facebook interactioneaza cu continutul publicat pe paginile romanesti ale retelei de socializare.
Astfel, in luna martie din 2014, Facebrands a inregistrat un maxim de 4.357.148 utilizatori care au intrat in contact prin ‘Like’, ‘Share’ sau ‘Comment’ la nivel de continut sau mesaj pe cele 25.000 de pagini romanesti de Facebook.
Statistica releva faptul ca, in prima jumatate a anului 2014, un numar de 8.973.726 utilizatori unici de Facebook au interactionat cu paginile romanesti de Facebook, o parte insemnata din acest total fiind utilizatori straini.
In intervalul ianuarie — iunie 2014, numarul paginilor de Facebook a crescut cu putin peste 1.000 (+5% fata de inceputul anului. Cele mai multe pagini romanesti de Facebook au fost create intre anii 2011-2012 (15.600), respectiv in 2013 (3.967).
Majoritatea acestor pagini sunt in categoriile: Afaceri locale (2.616), Arta si Cultura (1.582), Sanatate & ingrijire personala (1.397), Magazine online (1.396) si Bloguri (1.058).
Potrivit Facebrands.ro, dintre cele 7,2 milioane de conturi atribuite de Facebook utilizatorilor romani, 93,60% au orasul setat in profil.
Capitala are, in continuare, cei mai multi utilizatori din Romania, cu 1.480.640 conturi (21,97% din total), urmata de Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi (cu cate 3,86% din total) si Constanta (cu 3,08%). Alte noua orase au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook: Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti si Sibiu.
Persoanele cu varste cuprinse intre 25-34 de ani (30,1% din total) detin suprematia la capitolul accesarii cu frecventa ridicata a Facebook. Pe locurile urmatoare se situeaza persoanele cu varste intre 18 si 24 de ani (27,2%) si cele 35 si 44 de ani (17,4%).
Raportul dintre persoanele care utilizeaza reteaua de socializare Facebook este in favoarea barbatilor, cu 63,93% din conturi. Femeile utilizeaza in proportie de 36,07% Facebook, in timp ce, din punct de vedere al starii civile, persoanele casatorite sunt pe primul loc (51,56%), urmate de persoanele singure, cu 32,12% din total.
Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2011 de Standout si Byte Flux, transformat in 2013 in entitate independenta. Site-ul prezinta atat date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cat si despre evolutia si activitatea paginilor romanesti pe aceasta retea.
Sursa: Agerpres