Maramuresenii sunt din ce in ce mai putin interesati sa-si incheie o asigurare auto prin CASCO. Daca in anul 2008, in Maramures au fost incheiate aproape o mie de polite de asigurare de acest fel, in 2009, numarul celor care au ales sa isi asigure optional masinile s-a redus la jumatate.
Criza financiara ii determina pe cei mai multi maramureseni sa se gandeasca mai degraba cum sa isi umple camara decat la cum sa isi asigure autoturismele pentru eventuale furturi sau accidente. Motivul, sustin reprezentantii societatilor de asigurare, este atat criza financiara, cat si scumpirea acestui tip de asigurare cu 25%. Pe de alta parte, de anul trecut, cele mai multe dintre societatile de asigurare au adoptat sistemul de tarifare cu fransiza, care presupune participarea asiguratului la plata daunelor.
“Sistemul de tarifare prin franciza presupune ca asiguratul sa plateasca o parte din daune, mai exact, in functie de cat valoreaza asigurarea se stabileste un anumit procent sau o suma fixa pe care clientul o va plati in caz de accidente” a explicat Alexandrina Harabagiu, directorul unei societati de asigurari din Baia Mare.
De exemplu, un sofer care incheie o asigurare CASCO cu un plafon de despagubire de 20 de mii euro, si are stabilit o fransiza de 5%, acesta va avea de platit in caz de dauna 5 % din valoarea daunei, restul fiind achitat de catre asigurator.
Sistemul de fransiza presupune o crestere a sumei cu care va participa clientul la despagubirea daunelor, in functie de numarul de daune provocate in cazul unui accident. Astfel, soferii sunt descurajati sa isi avarieze masinile fie si benevol, bazandu-se ca prin CASCO isi vor repara la nesfarsit autoturismele.
“ In cazul in care un asigurat plateste 1.400 de lei pe an pentru CASCO si el provoaca daune de trei ori mai mari in fiecare an, nu este rentabil pentru noi ca societati de asigurare. Si atunci este normal sa ne luam aceasta masura prin care sa ne asiguram si noi”, a conchis Harabagiu.
Sursa: Calin Dragomir