Consumul de bere din Romania a inregistrat pe primul semestru o crestere in volum de 4% fata de perioada similara a anului trecut, insumand astfel 8,3 milioane de hectolitri, a anuntat asociatia Berarii Romaniei. Puternic lovita de criza economica, care a indus o scadere majora a puterii de cumparare a romanilor, piata berii s-a confruntat incepand din 2008 cu o contractie importanta la nivelul consumului, scaderea cumulata in anii 2009 si 2010 atingand 16%. Perioada de acalmie din 2011, cand piata a dat semne de stabilizare, a fost inlocuita in chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.
„Iata ca dupa o lunga perioada in care piata berii a fost profund marcata de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declansarea recesiunii, se inregistreaza prima crestere. Aceasta evolutie se datoreaza unui cumul de factori care a generat la nivel de piata reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate si Campionatul European de Fotbal au reusit sa creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criza le modificase intr-o mare masura”, a declarat Hezy Ovadia, presedintele asociatiei Berarii Romaniei.
Peste 98% din cantitatea de bere consumata in Romania este asigurata din productia interna, piata berii inregistrand cel mai mic nivel al importurilor din industria alimentara.
Scaderea consumului de bere la nivelul pietei a avut in cei patru ani de recesiune implicatii negative la nivelul intregii industrii. Astfel, in doar trei ani, numarul locurilor de munca generate de industria berii la nivelul intregii economii, direct si indirect, s-a redus cu de 21%, scazand de la 96.400, la 76.000.
In anul 2011, volumul total al pietei berii a atins 17 milioane de hectolitri, mentinandu-se la nivelul anului precedent. Consumul de bere pe cap de locuitor in 2011 a fost de 89 litri.
Sursa: Mediafax