Președintele în funcție nu poate folosi resursele statului pentru realegerea sa. De pildă, conform statutului de membru al Consiliului Național al Audiovizualului (CNA), fostul liberal Alexandru Kocsis ar trebui să fie complet apolitic. Libertatea publică mărturii care susțin că Kocsis s-a implicat în alegerea firmelor de internet care fac campania lui Iohannis și că ia parte la strategia digitală de promovare a președintelui, scrie Libertatea.
Contactați de ziar, Tiberiu Iorga, senior art director Lemon Studio, și David Pârvu, de la Owner ArtDefinition, doi șefi de la firmele angajate de PNL ca să facă promovarea lui Klaus Iohannis, au fost onești și au recunoscut implicarea omului de la CNA în campania electorală.
În schimb, Alexandru Kocsis spune că el are în continuare “multe contacte cu cei din PNL”, dar că nu s-a implicat în campania electorală și că întrebările Libertatea “mi se par, la fel cum a ieșit și pentru candidatul Dan Barna, că servesc alte interese și nu servesc căutarea adevărului”.
Alexandru Kocsis Cristea, 37 de ani, a fost numit membru CNA în noiembrie 2018, de către Partidul Național Liberal.
Psiholog de profesie, cu licență la Universitatea Spiru Haret și apoi cu master la Universitatea București, Kocsis este în PNL din 2008, a fost vicepreședinte al tineretului liberal și șef al Departamentului de Comunicare Online, “o poziție neretribuită”, după cum explică Kocsis pentru Libertatea.
După ce a ajuns în noiembrie 2018 membru CNA, cu statut de demnitar, Kocsis a renunțat la carnetul de partid, incompatibil cu noua sa poziție, care îi cere un nonpartizanat integral.
Mai multe surse susțin însă că Alexandru Kocsis nu a renunțat și la implicarea în activitatea online a partidului și că “este unul dintre coordonatorii neoficiali ai campaniei online de realegere a președintelui Iohannis”.
Întreaga ştire pe Libertatea