Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), a declarat, vineri, la Antena 3, că șeful CFR, Ovidiu Vizante, închiriază locomotivele bune unor terți, iar acesta este unul dintre motivele pentru care CFR Călători se confruntă cu astfel de defecțiuni și nu pot înlocui în timp scurt locomotivele stricate.
„Ne-a mințit și pe noi de atâtea ori. Ne spune că are surplus de mecanici de locomotive și nu are surplus de locomotive, pentru că închiriază la alții locomotive și noi nu avem să dăm la tren, decât locomotive vechi, defecte, insuficiente, asta poate să fie una din cauze„, spune președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.
„Realitatea e că sunt locomotive insuficiente și mecanici insuficienți și nu se face schimbul de generații, pe care noi l-am solicitat directorului general.
Asta ne întrebăm și noi. Cum de închiriază locomotive către operatorii privați și noi nu avem suficiente locomotive la trenuri. Că le închiriază pe cele mai bune iar cele vechi rămân defecte în parcuri și apar nemulțumiri. (…) Sunt cârpite. Vă dați seama, e că și cum ai avea o mașină veche.
Putea să le asigure microbuz, alt mijloc de transport alternativ. Pentru că distanța oricum nu era mare, de la Fundulea la București, și putea să le trimită și apă și restul. Modul în care a procedat directorul lasă de dorit.
Guvernul României și domnul prim-ministru ar trebui să se gândească că CFR Călători nu are bugetul de venituri și cheltuieli pe 2021 aprobat, încă”, a mai declarat acesta.
Directorul CFR, explicații după ce a spus că nu el trebuie întrebat de călătorii blocați în trenuri
Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a dat explicații după ce a spus că nu el trebuie întrebat de soluții pentru călătorii blocați pe câmp, în două trenuri. Într-una dintre garnituri se aflau peste 30 de elevi care veneau din tabără, de la Costinești.
”A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu, sub nicio formă nu vreau să se înțeleagă că aș fi indiferent la disconfortul pasagerilor”, explică Vizante.