Aproximativ 70 de comenzi sunt plasate in fiecare minut pe internet, cu o valoare totala de 10.783 lei, in primele cinci luni ale anului valoarea medie a cosului de cumparaturi achitate online inregistrand o crestere medie cu 20%, potrivit datelor integratorului de plati PayU Romania. „Primele 5 luni ale anului au adus o crestere cu peste 30% a numarului de tranzactii achitate online de catre clientii magazinelor online romanesti. In acest context, principalele tendinte din industrie anunta schimbari importante in comportamentul de consum al utilizatorilor online” , se arata intr-un comunicat al companiei.
Astfel, spre deosebire de ultimii 3 ani, cand valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut sub efectul diversificarii gamei de produse achizitionate online, in primele 5 luni ale acestui an, aceasta a crescut, in medie, cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai mari evolutii au avut loc pe segmentele turism, jucarii, IT&C si fashion, unde comanda medie s-a majorat cu 52%, 25% si, respectiv, 12%.
„Evolutia inregistrata pe toate segmentele arata o crestere a increderii utilizatorilor in magazinele online si o intelegere a beneficiilor cumparaturilor online. Evolutia unor segmente precum cel al jucariilor, unde valoarea medie o depaseste chiar si pe cea din fashion si se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama ca achizitiile online nu mai reprezinta o exceptie, ci sunt parte integranta din viata unui numar tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, in sistemul PayU se inregistreaza, in medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai multi ajungand sa fie utilizatori recurenti”, a declarat Cristina Vranceanu, strategic partnerships Executive PayU Romania.
Potrivit sursei citate, se inregistreaza o crestere accelerata a comenzilor plasate de pe tablete si smartphone-uri. „Aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumatate dintre acestea sunt si achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete”, arata PayU.
Segmentul cu cea mai mare pondere a platilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, care ajunge la 15%, insa cele mai mari evolutii au fost inregistrate pe segmentele telecom (de la 2% in 2013 la 8% in 2014) si utilitati (de la 0,71% in 2013 la 6% in 2014).
Concomitent cu evolutia numarului de tranzactii efectuate de pe un dispozitiv mobil, creste si adoptia metodelor alternative de plata. Astfel, cardurile cu rate continua sa creasca in preferintele de plata, inregistrand o crestere lunara de aproximativ 10%, iar numarul tranzactiilor achitate prin iTransfer – metoda de plata prin internet banking cu confirmare instant – creste cu aproximativ 30% in fiecare luna.
„Cardurile cu rate sunt alese in cazul achizitiilor mai scumpe, valoarea medie pe carduri fiind cu peste 300% mai mare fata de o tranzactie obisnuita. Astfel, prezenta acestei metode de plata poate aduce o crestere a vanzarilor. iTransfer este o metoda de plata pentru cei care vor sa isi asigure produsul platind rapid, fara a utiliza insa cardul. Faptul ca au o incredere crescuta in interfata de internet banking a bancii se traduce, din nou, printr-o valoare medie mai mare cu 138% dar, in acest caz, cresterea vanzarilor provine mai ales din atragerea unui segment nou de utilizatori”, a explicat Vranceanu.
PayU este furnizor de solutii comert electronic (eCommerce) integrate, detinut de Naspers, un grup multinational, cu operatiuni in 131 de tari.
Sursa: Mediafax