Ordinul care prevede obligativitatea firmelor de curierat de a raporta către ANAF date despre livrările cu plata ramburs a fost publicat în Monitorul Oficial.
Firmele de curierat vor trebui să completeze formularul 395 – Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional.
ADVERTISING
Aceasta se va depune, lunar, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.
Ce informaţii vor transmite firmele de curierat către ANAF
În scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poştale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilităţii secretului corespondenţei, să furnizeze lunar, organului fiscal central informaţii referitoare la trimiterile poştale care au ca şi particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate.
Astfel, firmele de curierat vor transmite către ANAF următoarele informaţii:
• numărul de înregistrare şi data trimiterii poştale;
• datele de identificare a expeditorului;
• numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice şi denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
• adresele de expediţie respectiv livrare;
• contravaloarea bunului livrat.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie şterse automat, după împlinirea acestui termen.
Furnizorul de servicii poştale informează persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central.
Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.
Președintele ANAF: Evazioniștii au găsit o nișă
Evazioniştii au găsit o nişă – comerţul electronic, afirma în luna mai preşedintele ANAF, Lucian Heiuş, precizând că ei aduc produse, le vând, iar ceea ce se plăteşte ramburs este la negru.
El a precizat că firmele de curierat vor pune la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
Lucian Heiuş a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, când va fi gata chestionarul pentru curierii care aduc pachetele achitate ramburs.
“Comerţul în România şi-a modificat modul în care se desfăşoară. Tot mai multă lume cumpără în sistemul online. Fiecare dintre noi am cumpărat cel puţin o dată de pe net, să folosim aşa, o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noştri de la Inspecţia Fiscală, am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse şi culmea, când căutăm acel expeditor, constatăm că nu există sau există dar nu declară aproape nimic.
Şi atunci ne-am dat seama că există o nişă pe care au găsit-o evazioniştii, acest comerţ electronic. Aduc produse, le vând în sistem online, ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi îl înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs, este la negru”, a explicat preşedintele ANAF.
El a precizat că singura modalitate pentru identificarea acestor persoane este ca firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.