In timp ce Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Maramures a suspendat la inceputul acestei luni cursurile de calificare din lipsa fondurilor, compania privata Inserv Holding Baia Mare a avut initiativa sa organizeze astfel de specializari pentru propriii angajati. Pentru a le oferi sansa salariatilor sa se califice in anumite domenii, Inserv Holding a decis sa deruleze, intr-o prima faza, cursuri in domeniul contabilitatii primare si pentru lectori.
Criza economica a generat inclusiv suspendarea cursurilor de calificare organizate prin agentiile de stat pentru persoanele aflate in somaj. Maramuresenii care au ramas fara un loc de munca nu mai au posibilitatea sa se reprofileze de la inceputul lunii noiembrie a.c. chiar daca meseriile in care sunt pregatiti nu mai au cautare.
Vestea buna vine din domeniul privat, unde firmele mari fac eforturi pentru a mentine oferta de recalificare si specializare profesionala. Incepand din 3 noiembrie 2009, la compania Inserv Holding Baia Mare se deruleaza cursuri pentru contabilitate primara.
Intr-o prima faza, specializarea este destinata unui numar de 15 persoane, care ar urma sa absolveasca stagiul de pregatire pana la finalul anului.
Pentru ca au existat numerosi doritori, societatea Inserv Holding va organiza inca o serie de cursuri.
De saptamana viitoare, se are in vedere si organizarea unui curs de lectori, care ar urma sa se incheie la sfarsitul lunii decembrie, iar in 2010 in planurile societatii se afla organizarea unui curs de calificare pentru maistri.
Costul cursurilor este suportat de societatea Inserv Holding. ”Cursurile se platesc de societate. Investim in oameni. Este o necesitate ca gestionarii nostri sa aiba un curs de contabilitate primara. Au fost numerosi doritori. Nu ne-au ajuns locurile. Au vrut sa se inscrie mai multi angajati”, a declarat Adrian Popa, director de Resurse Umane in cadrul Inserv Holding.
Avand in vedere cererea mare pentru aceste cursuri de calificare, firma Inserv intentioneaza sa organizeze astfel de specializari nu numai pentru propriii angajati, ci si pentru persoane din afara firmei, oferind o alternativa maramuresenilor care doresc sa se perfectioneze intr-un anumit domeniu de activitate.
CITESTE SI:
Sursa: Camelia Tocaci