Logo nou (sus) si logo vechi (jos) |
Dacia a lansat modelul Sandero, un bicorp cu 5 portiere si dimensiuni generoase, dar si noul logo al marcii. Dacia Sandero va fi comercializata progresiv in Europa, incepand cu iunie 2008, iar pretul va fi comparabil cu cel al unui Logan, prin urmare va putea fi achizitionat cu aproximativ 7.000 de euro.
Potrivit reprezentantilor companiei, vehiculul va oferi un raport pret/prestatii bun,dar si toate avantajele unui vehicul modern si accesibil. Cu o lungime de 4,02 m mm, o latime de 1,75 m si un ampatament de 2,59 m, Dacia Sandero ofera un raport pret/spatiu interior de neegalat. Inaltimea pana la plafon in zona banchetei spate este de 878 mm. Distanta intre nivelul genunchilor pasagerilor din spate si spatarul scaunelor din fata atinge 145 mm, iar latimea la nivelul coatelor este de 1425 mm.
Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, bancheta din spate este rabatabila si fractionabila in proportie de 1/3 – 2/3 (in functie de versiune). In cazul in care bancheta este complet rabatata capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1 200 litri.
In functie de nivelul de echipare, Dacia Sandero poate fi prevazuta cu pana la 4 airbag-uri. Airbagul sofer a fost special conceput pentru Dacia Sandero, fiind prevazut cu un orificiu prin care se regleaza presiunea exercitata asupra corpului in cazul activarii.
Cele doua airbag-uri laterale din zona capului si a toracelui – disponibile in optiune in functie de versiune – ofera o protectie suplimentara in caz de soc lateral, completata de structurile de protectie incorporate in portiere.
Scaunele ranforsate dispun de tetiere special concepute pentru a evita un traumatism al vertebrelor cervicale in caz de impact brutal din spate. Aceasta configuratie noua
amelioreaza pozitia spatelui si asigura o pozitie mai confortabila a capului. Dacia Sandero beneficiaza de sistemul de fixare ISOFIX pentru copii pentru locurile laterale din spate.
Noul model Dacia – Sandero |
Dacia Sandero utilizeaza platforma B0 (platforma Logan, provenita din platforma B a Aliantei), cu puntea fata de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular. La randul sau, puntea spate provine si ea din platforma B0, avand forma de H cu profil deformabil si epura programata; la aceasta se adauga arcurile elicoidale si amortizoarele verticale cu cursa de suspensie marita.
O atentie deosebita a fost acordata dimensionarii suspensiilor: articulatiile bratului inferior si ale puntii spate favorizeaza precizia conducerii si tinuta de drum in cazul schimbarilor bruste de directie.
Ca si celelalte modele din gama Dacia, Sandero are o garda la sol inalta (155 mm), dar are si un scut de protectie care asigura rularea fara riscuri pe drumurile neamenajate.
Majoritatea versiunilor beneficiaza de un sistem de directie asistata, sigur si precis.
In functie de versiune, scaunul soferului poate fi reglat atat pe inaltime, cat si in zona lombara. Ca un element suplimentar de confort, Dacia Sandero dispune, in functie de nivelul de echipare, de volan reglabil pe inaltime.
Traseul conductelor care asigura circulatia aerului a fost astfel conceput incat nivelul de temperatura dorit sa fie atins cat mai rapid in fazele de demaraj, mai ales in conditii extreme de caldura sau frig.
O gama completa de motorizari Dacia Sandero preia motorizarile pe benzina (1.4l 75 CP si 1.6l 90 CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care si-au dovedit deja eficienta pe numeroase vehicule din familia Renault si care au contribuit, in egala
masura, la succesul gamei Dacia.
Cele doua motoare pe benzina de 1.4 l si 1.6 l corespund perfect criteriilor de cost, robustete si intretinere usoara, caracteristice marcii Dacia. Motorul 1.5 dCi este o adevarata referinta pentru motorizarile diesel, fiind recunoscut drept unul dintre cele mai performante motoare diesel din lume la acest nivel de cilindree.
Este vorba despre un grup motopropulsor de inalta tehnologie, dotat cu un sistem de injectie directa common rail de a doua generatie, care ofera prestatii excelente in conditiile unui nivel de consum foarte redus.
Motorul 1.5 dCi este disponibil atat in versiunea de 70 CP, cat si in versiunea mai dinamica, de 85 CP (versiune lansata la sfarsitul anului 2007 pe modelele Logan berlina si Logan MCV).
Pe toate pietele pe care va fi disponibil, modelul Sandero va fi pozitionat, in termeni de pret, in segmentul clasei mici, in conditiile in care spatiul oferit la interior se situeaza in categoria superioara, a berlinelor compacte.
Sursa: Ioana Osan