Editia cu numarul 34 a Raliului-raid Dakar, a 5-a in America de Sud, ia azi startul de la Lima, capitala tarii Peru, cu un traseu suta la suta la Pacific, avand drept principali favoriti in clasa-regina, auto, un trio alcatuit din ultimii castigatori, Stephan Peterhansel, Nasser Al-Attiyah si Carlos Sainz, precum si pe americanul Robby Gordon, care anul trecut si-a ratat sansa la victorie din cauza temperamentului, dupa ce a condus pana aproape de final. Aceasta editie 2013, cu peste 450 vehicule angajate, auto, moto, camioane si ATV, pentru prima oara numai pe partea Oceanului Pacific.
Aceasta editie 2013, cu peste 450 vehicule angajate, auto, moto, camioane si ATV, pentru prima oara numai pe partea Oceanului Pacific, cu sosirea, potrivit orei din Europa, pe 20 ianuarie la Santiago de Chile, dupa doua salturi ale Cordilierilor Anzilor si o larga bucla in Argentina. Traseul are, in total, circa 8.400 km, jumatate fiind probe speciale cronometrate, cu mici diferente in functie de clasa, fiind impartit in 14 etape.
Alaturi de favoritii din primele randuri la clasa auto, comentatorii remarca revenirea la aceasta categorie a marelui campion madrilen Carlos Sainz, precum si reaparitia la moto a masinilor de marca, Honda, absenta in aceasta postura, de echipa de fabrica, din 1992. Astfel, constructorul japonez isi manifesta decizia de a sfida suprematia KTM si a pilotului sau vedeta Cyril Despres, duelul fiind sarea si piperul intrecerilor pe doua roti ale Dakar 2013. Cu toate ca favorita KTM pleaca avand un handicap, al doilea sau campion, spaniolul Marc Coma, invingator de 3 ori, in 2006, 2009 si 2011, fiind nevoit sa declare forfait, ca urmare a unei accidentari la umar suferita in Raliul Marocului, in octombrie.
Ca dificultate a traseului, editia 2013 se remarca a fi printre cele mai dure, cu startul, pentru prima oara, intr-o zona de desert nisipos, la sud de Lima, cu dunele litoralului din Peru, imensul desert stancos de la Atacama, in nordul Chile. intre acestea, Argentina vine cu varietatea peisajelor sale, din pampas si prin canioane.
In sfarsit, pentru iubitorii sportului cu motor din Romania editia 2013 nu va avea incarcatura emotionala din anii trecuti, acum nefiind inscris niciun reprezentant al nostru la competitie. Probabil dificultatile exceptionale ridicate de transportul la locul startului initial, mutat pe cealalta parte a continentului, a avut castig de cauza in fata spiritului de competitie si aventura.
Sursa: Agerpres