Nominalizatii la premiile Oscar din acest an vor primi, potrivit unei traditii care nu are legatura cu Academia de film americana, cadouri promotionale in valoare de 125.000 de dolari, informeaza purepeople.com. In fiecare an, chiar daca nu vor castiga pretioasa statueta, nominalizatii la Oscar – la categoriile de interpretare si de regie – vor pleca acasa cu bratele pline de daruri.
Pentru editia din 2015, sacosa de cadouri valoreaza 125.000 de dolari. Printre micile cadouri oferite de sponsori se afla un voucher pentru trei nopti la un hotel din Toscana (1.500 dolari), un sejur de „glamping” – termen ce reprezinta o contragere intre „camping” si „glamour” – in valoare de 12.500 de dolari, o calatorie cu trenul in regiunea canadiana a Muntilor Stancosi din America de Nord (14.500 dolari), un set de cutii cu sare de mare din Mediterana in valoare de 1.500 de dolari, un vaporizator produs de brandul Haze (250 dolari), dar si un contract de inchiriere pe un an a unui model de automobil Silvercar din gama Audi A4 (20.000 de dolari).
Sacosa de cadouri mai include un obiect considerat indraznet de compania Distinctive Assets, care ofera aceste cadouri promotionale: un aparat de vibromasaj Afterglow, in valoare de 250 de dolari.
Un alt daroferit nominalizatilor la Oscar de Olessia Kantor, fondatoarea Enigma Life,
consta intr-un „curs de controlare a starii de spirit”, alaturi de o sedinta de interpretare a horoscopului si o analiza a viselor – totul costand 20.000 de dolari.
Aceste cifre sunt in concordanta cu datele oferite de Stephen Follows, un producator londonez, profesor la National Film and Television School. Cu o zi inainte de anuntarea nominalizarilor la Oscar, la jumatatea lunii ianuarie, Stephen Follows a publicat pe blogul sau o lunga analiza statistica care a vizat cifrele asociate cu gala Oscar, costurile unei campanii publicitare (100 milioane de dolari sunt cheltuiti anual la Hollywood pentru a-i „seduce” pe membrii cu drept de vot ai Academiei de film americane), veniturile laureatilor, dar si cu membrii Academiei. Potrivit acelei analize, 94% dintre votanti sunt caucazieni, 77% sunt barbati a caror varsta medie este 62 de ani, iar costul mediu al unei campanii pentru lungmetraje care castiga Oscarul pentru cel mai bun film este de circa 10 milioane de dolari. De asemenea, actritele premiate cu Oscar beneficiaza in medie de o crestere salariala de 500.000 de dolari – o suma de sapte ori mai mica decat cresterea salariala primita de omologii lor de sex masculin.
Gala de decernare a premiilor Oscar va avea loc pe 22 februarie la Los Angeles. Lungmetrajele „Birdman” si „The Grand Budapest Hotel” au primit cele mai multe nominalizari – cate noua – inclusiv la categoria „cel mai bun film” si sunt marile favorite la cea de-a 87-a editie a premiilor Oscar.
Sursa: Mediafax