Maestrul bucatar britanic Jamie Oliver pledeaza pentru introducerea educatiei alimentare ca materie de studiu in scoli si a lansat o petitie, care a fost semnata, pana in acest moment, de peste 1,2 milioane de persoane din 182 de tari. Romania se afla pe locul al treilea in Europa la obezitate. Un sfert dintre copiii romani si 18% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani sunt obezi, informeaza un comunicat de editura Curtea Veche, care detine drepturile de publicare in Romania ale cartilor lui Jamie Oliver.
Petitia lui Jamie Oliver are mesajul „Semneaza si da mai departe!/ Sign it & Share it” si este adresata liderilor si guvernelor tarilor din G20, pentru a-i sensibiliza cu privire la introducerea in scoli a unui mod obligatoriu de educatie alimentara. In intreaga lume, exista peste 42 de milioane de copii, sub varsta de 5 ani, supraponderali sau obezi.
In plus, Jamie ii provoaca pe profesorii si parintii responsabili sa sustina pentru cei mici de Food Revolution Day, un eveniment sarbatorit vineri in intreaga lume, un atelier de pregatire a unui sendvis special, a carui reteta a creat-o pentru aceasta ocazie (Sendvis inghesuit – Squash it Sandwich).
Campaniei i s-au alaturat si numeroase personalitati din intreaga lume. Cantaretii Ed Sheeran si Paul McCartney, care au raspuns pozitiv provocarii lansate de Jamie, au compus o melodie educativa despre alimentatia sanatoasa, care va fi lansata oficial chiar de Food Revolution Day.
„Este esential sa inarmam generatiile viitoare cu abilitatile de care au atata nevoie pentru a trai vieti mai sanatoase, mai fericite si mai productive. Cred cu tarie ca acesta este dreptul fiecarui copil si sper ca sunteti de acord cu mine. Educatia culinara va face o mare diferenta in vietile viitoarelor generatii, asa ca va invit sa ne ajutati!”, spune Jamie Oliver.
Cei 30 de ambasadori ai Food Revolution Day Romania, alaturi de voluntarii din toata tara, pregatesc numeroase evenimente dedicate copiilor, multe dintre ele in scoli si gradinite, pentru a incuraja preocuparea adultilor de a aduce educatia alimentara mai aproape de copii.
Curtea Veche Publishing, care detine drepturile de publicare pentru cartile lui Jamie Oliver in Romania, sustine Food Revolution Day, doi dintre ambasadorii miscarii (Miruna Meirosu si Valentina Roman) facand parte din echipa editurii.
Food Revolution Day este un eveniment global organizat de Fundatia „Jamie Oliver”. Intr-o singura zi, mii de participanti, printre care se afla parinti, educatori, activisti, bucatari si simpli iubitori de mancare, se vor inarma cu instrumentele si cunostintele necesare pentru a face alegeri sanatoase in viata.
Initiativa nu este nici prima, nici singura a celebrului bucatar. De curand, Jamie Oliver a pornit o campanie impotriva irosirii mancarii si a propus numeroase solutii in volumul „Economiseste cu Jamie” (Curtea Veche Publishing, 2014), in care arata ca a venit timpul ca oamenii sa duca mancarea la un alt nivel, cumparand istet, gatind inteligent si irosind mai putin.
Maestrul bucatar britanic Jamie Oliver, in varsta de 39 de ani, a inceput sa gateasca in localul parintilor sai, The Cricketers, din Clavering, Essex, la varsta de opt ani si foarte repede a facut o pasiune pentru gatit, care nu l-a parasit in perioada instruirii de la restaurantele Neal Street si River Cafe.
In 2002, el a deschis restaurantul Fifteen in Londra si fundatia de caritate asociata, The Fifteen Foundation, care continua sa instruiasca persoane tinere dezavantajate pentru a deveni bucatari-sefi. In momentul de fata, mai sunt inca trei restaurante Fifteen in lume, la Cornwall, Amsterdam si Melbourne, de curand Jamie deschizand si un lant de restaurante centrale in Regatul Unit, care se numesc Jamie’s Italian.
Restaurantele lui Jamie Oliver s-au inmultit in ultimii ani, pe masura ce renumitul maestru bucatar s-a folosit de celebritatea sa pentru a promova campanii ce militeaza pentru o mai buna alimentatie a elevilor in scoli si pentru angajarea tinerilor in industria alimentara.
Chestiunile ecologice au ocupat un loc proeminent printre interesele sale. Cartea lui de retete culinare de criza, care ii invata pe cititori cum sa evite sa iroseasca alimentele, a fost promovata de campania Love Food Hate Waste, finantata din fonduri guvernamentale, iar restaurantele sale isi afirma angajamentul fata de cauza reciclarii.
Sursa: Mediafax