Fanii români ai mărcii germane vor fi dezamăgiţi: planurile companiei în materie de infrastructură pentru vehicule electrice ocolesc, se pare, ţara noastră.
Volkswagen exclude România din planurile sale de dezvoltare a infrastructurii pentru vehiculele electrice, conform unei hărţi prezentate la evenimentul tehnologic „Volkswagen Power Day”, desfăşurat luni, 15 martie.
Harta acoperă cea mai mare parte a continentului european, dar lasă România pe dinafară, după cum au remarcat comentatorii din presa de specialitate.
„Împreună cu partenerii noştri, vom creşte numărul punctelor de încărcare rapidă în Europa la 18.000 în următorii patru ani, astfel încât să acoperim o treime din cerere în 2025″, a anunţat, luni, compania.
Investiţia în staţiile de încărcare este estimată de companie la aproximativ 400 de milioane de euro.
În plus, Volkswagen plănuieşte ca, până în 2030, să deschidă în Europa șase fabrici dedicate producției de baterii pentru mașini electrice.
Prima uzină care va produce baterii pentru modelele electrice din grup va fi localizată în Skelleftea, Suedia. A doua va fi construită la Salzgitter, în Germania.
În total, cele 6 fabrici europene vor produce anual baterii cu o capacitate cumulată de 240 GWh.