Masterplanul de transport aduce investitii serioase in infrastructura rutiera, feroviara si aeriana a Maramuresului. Potrivit acestui proiect, aflat in dezbatere publica pana la sfarsitul lunii octombrie, sunt vizate doua drumuri, unul expres si unul regional, reabilitarea tronsonului feroviar Cluj-Napoca – Baia Mare – Satu Mare si extinderea aeroportului, care va deveni astfel unul regional si va beneficia de o investitie de 10 milioane de euro.
Presedintele PSD Maramures, Gabriel Zetea, vicepresedinte al Consiliului Judetean, a vorbit despre toate aceste investitii, incepand cu drumul Somes Expres, un drum ce va lega Baia Mare atat de Autostrada Transilvania, cat si de Ucraina si Ungaria, si care va porni de la Turda, prin Cluj-Napoca, Gherla, Dej, Baia Mare, Livada si apoi prin Halmeu, catre Ucraina si prin Petea catre Ungaria.
“Vorbim, in primul rand, de un drum expres, care are si o denumire frumoasa, Somes Expres, care leaga municipiul Baia Mare cu Autostrada Transilvania si legaturile cu Ucraina si Ungaria, catre Autostrada M3. Sunt 187 de kilometri cuprinsi pe aceasta sosea noua, ce va fi construita si o investitie in valoare de 975 milioane de euro”, a declarat Gabriel Zetea.
Drumul Somes Expres prevede si o investitie importanta pentru Baia Mare, respectiv un al doilea inel de centura, pe langa cea existenta deja si care este acum in curs de reabilitare.
“Lucru important este faptul ca, pe langa acest drum expres, Baia Mare beneficiaza de o centura noua, de un al doilea inel, nu doar de centura pe care astazi o reabilitam, o centura pe patru benzi, o centura care va prelua tot traficul care va fi dirijat spre Autostrada Transilvania, respectiv spre drumul expres”, a declarat Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare.
Pe langa acest drum expres, noul masterplan de transport prevede construirea Drumului Regional Trans 43, care va face legatura intre Iacobeni – Borsa – Sighetu Marmatiei si apoi spre Negresti Oas, dar si modernizarea tronsonului feroviar Cluj-Napoca – Baia Mare – Satu Mare, cu o investitie de peste un miliard de euro. Un alt punct important este transformarea Aeroportului International Baia Mare intr-unul regional si extinderea lui.
“In ceea ce priveste masterplanul viitor, acesta despre care vorbim, aeroportul Baia Mare va fi transformat intr-un aeroport regional, ceea ce inseamna ca va fi singurul din nord-vestul tarii. Erau discutii vizavi de concurenta dintre aeroportul din Baia Mare si cel din Satu Mare, dar astazi aeroportul Baia Mare este prioritar din punct de vedere al investitiilor, iar masterplanul de transport va asigura in perioada 2014-2020, o investitie de 10 milioane de euro, in extinderea terminalului la 626 de metri patrati. In ceea ce priveste exercitiul financiar 2007-2013, in aceasta perioada asteptam, in maximum doua saptamani, aprobarea memorandumului de finantare cu noua milioane de euro a vechiului proiect de modernizare a pistei Aeroportului Baia Mare, iar odata ce acest memorandum va fi aprobat de catre guvern, vom avea la dispozitie o suma de noua milioane de euro care poate sa fie cheltuita pana in decembrie 2015”, a declarat Gabriel Zetea.
Masterplanul de transport a fost deja publicat si va ramane in dezbatere publica pana la finalul lunii octombrie si se asteapta sa devina operational la finele lunii noiembrie.
Sursa: Tania Purcaru