Fondul de rezervă al Administraţiei Publice Locale, disponibil pentru calamităţi, va fi utilizat pentru pagubele materiale înregistrate în urma furtunii semnalate în data de 17 septembrie. Decizia a fost aprobată in cadul ultimei sedinte de îndată a Consiliului Local, la propunerea primarului Cătălin Cherecheş.
Pentru a veni în ajutorul băimărenilor, la sediul Primăriei Baia Mare a fost înfiinţat un ghişeu unic dedicat exclusiv cetăţenilor care au suferit daune în urma fenomenelor meteorologice violente înregistrate în 17 septembrie. În decursul a două zile au fost înregistrate 110 cereri pentru pagube materiale înregistrate la acoperişuri de blocuri şi 165 de solicitări pentru autoturismele avariate. Aceste cereri urmează să fie centralizate şi transmise ulterior Instituţiei Prefectului. Până ce Guvernul va aloca sumele necesare acestor reparaţii, Administraţia Publică Locală a decis să suporte costurile din bugetul local.
„Pentru a nu aştepta banii de la Guvern, am decis să acoperim sumele necesare pentru a se putea demara lucrările de reparaţii cât de repede. După o primă evaluare, am constatat că avem de făcut reparaţii capitale la acoperişul Şcolii 18 şi a Şcolii „Petre Dulfu”, la sediul societăţii Urbis, sediul Serviciului Public de Asistenţă Socială, sediul Primăriei Baia Mare, sediul Direcţiei de Venituri, dar şi la blocurile de locuinţe sociale. Majoritatea cererilor care s-au depus pentru pagube suferite la nivelul acoperişurilor privesc construcţii ilegale. Cred că ar trebui să facem un proiect de hotărâre prin care să demolăm acoperişurile şi să facem altele noi, în parteneriat cu cetăţenii. Mai exact, sumele urmează să fie suportate din bugetul local, urmând să le recuperăm în termen de 7-10 ani. Mai mult, cred că trebuie făcută o salubrizare generală la nivelul şarpantelor” a aratat Cătălin Cherecheş, primarul municipiului Baia Mare.