Dialog ireal între doi părinți și cadrele medicale de la serviciul unic de urgență. Părinții clujeni au sunat alarmați la 112, întrucât fetița lor, de un an și nouă luni, avea probleme grave, însă în loc de ajutor, au primit REPROȘURI.
Medicul coordonator de la Ambulanța Cluj le-a spus că nu știu să-și crească fetița și că nu va trimite vreun echipaj, iar apoi le-a închis telefonul în nas.
Tatăl fetiţei: „Sărut mâna, fetiţa urinează şi când urinează are sânge”
Operator ambulanță: „Medicul de familie, domnu’”.
Tatăl fetiţei: „La ora asta nu am medic de familie”.
Operator ambulanță: „No şi acuma ce să vă fac pentru asta, nu vă supăraţi? E opărită?”
Tatăl fetiței: „Nu e opărită”.
Mama fetiţei: „Am observat când urinează e sânge, am schimbat-o de pampers şi plânge”.
Tatăl fetiţei: „Doamna scumpă, am căutat jumătate de oră maşină. Nu e urgenţa? Dacă fata îmi păţeşte ceva, răspundeţi”.
Operator ambulanță: „Eu nu răspund deloc. E copilul dumitale, nu trebuia să laşi să se ajungă până aici. Nu răspund eu deloc. Înseamnă că nu te-ai uitat la ea, foarte simplu. Eu nu răspund, răspunzi dumneata şi nevasta dumitale, nu sunt ai mei copiii. Eu pe ai mei mi i-am crescut. Eu sunt obligată pe urgenţă. Ce mă înveţi tu pe mine? Tu să îţi vezi de copil mai bine. Răspunzi, că e al tău”.
Discuția halucinantă a avut loc în noiembrie 2020, însă tatăl fetiţei a reuțit să intre abia astăzi în posesia ei, după ce a făcut o cerere la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
Iată ce spune Iosif Zagor, tatăl fetiței: „Doamna de la ambulanţă nicidecum nu a vrut să-mi dea o ambulanţă pentru fetiţă. M-a jignit, m-am simţit foarte jalnic când a vorbit, pentru că zicea că nu pot să caut de copiii mei, deci nu am cum să ingrijiesc de copiii mei. Am sunat de foarte multe ori, de 3-4 ori am sunat ca să trimită ambulanța. Când fetiţa plânge şi când sângerează nu cred că asta nu e urgenţă. Doamna îmi zicea că nu e urgenţa. Aş vrea să se ia măsuri”.
Părinții susțin că abia la al treilea apel telefonic la 112 a fost trimisă o ambulanţă.
Reprezentanții Serviciului de Ambulanţă Cluj cunosc întreaga situație şi au deschis o anchetă în acest sens.
Horia Simu, managerul Serviciului de Ambulanță Cluj: „La ora aceasta este o anchetă în curs. Comunicarea cu pacinetii trebuie să fie pe prim plan. Este un loc stresant, unde este agitaţie de multe ori, şi vedem rezultatele anchetei. Din punctul meu de vedere, trebuia o comunicare mult mult mai bună cu pacientul respectiv”.