Consiliul Județean Maramureș și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș informează maramureșenii că vor avea noi alternative de a se adresa Serviciului de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap în patru noi locații din județul Maramureș, începând cu data de 5 aprilie 2021. Dacă până acum maramureșenii erau nevoiți să se deplaseze la sediul din Baia Mare, începând de luni, reprezentanții S.E.C.P.A.H. se vor deplasa în teritoriu și vor fi prezenți în localitățile: Vișeu de Sus, Sighetu Marmației, Târgu Lăpuș și Ariniș.
Proiectul „Mai aproape de cetățean”, inițiat de executivul Consiliului Județean Maramureș, dorește să faciliteze accesul cetățenilor cu probleme de sănătate, greu deplasabili, către acest serviciu specific.
Astfel, lunar, în fiecare zi de LUNI a fiecărei săptămâni, începând cu data de 5 aprilie 2021, reprezentanții Serviciului de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul D.G.A.S.P.C. Maramureș se vor deplasa în teritoriu și vor realiza evaluările între orele 10:00 și 14:00, după următorul program lunar:
Săptămâna 1: în Vișeu de Sus la sediul Primăriei, str. 22 decembrie nr. 19;
Săptămâna 2: în Sighetu Marmației, la sediul Direcției de Asistență Socială, str. Dragoș Vodă nr. 35;
Săptămâna 3: în Târgu Lăpuș la Casa de Cultură “Vasile Grigore Latiș”, str. Eroilor nr. 10;
Săptămâna 4: în Ariniș la Căminul Cultural, str. Principală nr. 243.
Pentru o bună organizare și evitarea aglomerării în condițiile generate de pandemie, persoanele care doresc să acceseze serviciile oferite de S.E.C.P.A.H. în teritoriu (cerere evaluare, completare documente, reevaluare, agravare) sunt rugate să solicite telefonic
o programare prealabilă la numărul de telefon: 0787.890.942 (de luni până vineri, între orele 8:00 – 14:00).
Persoanele care au transmis anterior cererea și documentele vor fi evaluate conform programării telefonice, iar cele care doresc să depună cerere vor beneficia de îndrumare în vederea întocmirii dosarului și eventual evaluate, dacă dosarul lor este complet. Persoanele cărora li s-a solicitat anterior completarea dosarului cu anumite documente, le pot înmâna reprezentanților din teritoriu pentru a fi depuse la sediul DGASPC Maramureș și ulterior încheiată procedura evaluării.
În ziua efectuării evaluărilor în teritoriu, la sediul din Baia Mare, strada Dr. Victor Babeș nr. 54, activitatea va fi continuată de echipa rămasă la sediu, asigurând activitate neîntreruptă și accesul persoanelor din toate zone geografice ale județului la serviciile de specialitate.
”Activitatea acestui serviciu este extrem de importantă pentru maramureșeni și vom monitoriza atent modul în care se desfășoară lucrurile pe această zonă, având în vedere că e vorba despre maramureșenii care necesită o atenție deosebită din partea autorităților. Amabilitatea și celeritatea în rezolvarea dosarelor depuse trebuie să primeze în activitatea curentă și în relația cetățean – instituția D.G.A.S.P.C. Maramureș. În urma implementării acestui proiect, maramureșenii vor putea să acceseze serviciile S.E.C.P.A.H. în cinci locații din județ, față de una singură cum a fost până în prezent”, a subliniat în acest context Doru Alexandru Lazăr, vicepreședintele Consiliului Județean Maramureș.